بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

نتیجه گیری در مورد مهم‌ترین ریشه‌ها و عوامل افسردگی یا اضطراب

شما به افسردگی یا اضطراب نگفتید بفرمایید خانه!. پریشانی شما قابل درک است اگر سه عامل اصلی را بررسی کنید: زیست شناسی/ژنتیک، تاریخچه شخصی شما و عوامل استرس زا در دنیای شما. چند لحظه وقت بگذارید و در کاربرگ 2-4 آنچه را که فکر می‌کنید مهم‌ترین ریشه‌ها و عوامل افسردگی یا اضطراب شما هستند، خلاصه کنید.


آنچه که یاراش از دنیای روان برداشت کرده (علت افسردگی)  

  • هورمون ها- تغییر در بالانس هورمون‌های بدن می‌تواند در ایجاد حالت افسرده موثر باشد. تغییرات هورمونی می‌توانند ناشی از حاملگی و طی هفته‌ها یا ماه‌های بعد از زایمان و یا مشکلات تیروئید، یائسگی یا اختلالات دیگر باشند.

  • بیماری ها- برخی بیماری‌ها مانند بیماری‌های مزمن، بی‌خوابی، درد مزمن، یا اختلال کم‌توجهی و بیش‌فعالی یا برخی بیماری‌های ناشناخته فرد را در معرض ریسک بالاتری برای این بیماری قرار می‌دهند.

  • سابقه خانوادگی- اگر در فردی سابقه‌ خانوادگی افسردگی یا اختلال خلق دیگری وجود داشته‌ باشد، وی در ریسک بالای ابتلا به این بیماری قرار دارد. در‌نتیجه عوامل ژنتیکی و سابقه وراثت خانوادگی، از علت‌های مهم حالت افسرده است.

  • حوادث دوران کودکی- برخی وقایع، نحوه‌ی واکنش بدن به شرایط ترس و استرس را تحت تاثیر قرار می‌دهند. عوامل روانی، محیطی و اجتماعی در طول زندگی می‌تواند از دلایل افسردگی باشد.

  • ساختار مغز- اگر لوب فرونتال مغز فعالیت کمتری داشته‌ باشد، ریسک بالاتری برای ابتلا به افسردگی وجود‌دارد. گرچه، دانشمندان نمی‌دانند که این فعالیت کمتر، پیش یا پس از شروع علائم افسردگی اتفاق‌می‌افتد. آرایش نوروبیولوژیک و سیستم عصبی فرد به طور کلی بر افسردگی تاثیر دارد.

  • مواد شیمیایی مغز- نوروترنسمیترها مواد شیمیایی طبیعی مغز هستند که در ایجاد حال افسرده نقش دارند. مطالعات اخیر نشان‌داده‌اند که تغییرات در عملکرد و تاثیر نوروترنسمیترها و نحوه تعامل آن‌ها با چرخه‌های نورونی دخیل در حفظ ثبات خلق، نقش مهمی در افسردگی و درمان آن ایفا می‌کند.

  • مصرف مواد مخدر- سابقه‌ سوء‌مصرف مواد یا الکل می‌تواند میزان ریسک را تغییر دهد. حدود ۳۰٪ افرادی که مشکل سوء‌مصرف مواد دارند، یه دوره از حالت افسرده را تجربه می‌کنند. 

  • سایر موارد ابتلا به افسردگی- علت افسردگی بسیاری از افراد ناشناخته باقی‌می‌ماند. علاوه‌ بر دلایل ذکر‌شده، سایر ریسک فاکتورها شامل: اعتماد‌ به‌ نفس پایین یا انتقاد بیش‌از‌اندازه از خود، سابقه‌ی بیماری‌های روحی، مصرف داروهای خاص، حوادث پراسترس مانند از‌دست‌دادن عزیزان، مشکلات اقتصادی یا طلاق. مانند بسیاری از اختلالات روانی، محققان و پزشکان هنوز علت دقیق بروز این حالت را نمی‌دانند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد