بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

مطالب ارسالی به ما: برخورد با خود خرابکاری

خود خرابکاری

خود خرابکاری، همانطور که کلمه توضیح می دهد، است تمایل به اجتناب از تحقق شخصی که پس از دستیابی به اهداف بیان شده احساس می شود. این یک رفتار خاص نیست، بلکه مجموعه ای از اعمال یا رفتارهای ناخودآگاه است که از طریق آن فرد خود را دستکاری می کند تا از اهداف خود دور شود. هر چند این ممکن است عجیب باشد، اما مواقعی وجود دارد که مردم مرتکب خود خرابکاری می شوند. در واقع، این چیزی است که آنقدر رایج است که ما می توانیم آن را در موقعیت های روزمره مانند عدم حضور در قرار ملاقات های پزشکی خود مشاهده کنیم، حتی اگر می دانیم که چقدر ضروری است. در ادامه تعدادی را به شما نشان خواهیم داد نمونه هایی از خود خرابکاری که در زندگی ما ظاهر می شوند  

15 نمونه از خود خرابکاری

رایج ترین و شناخته شده ترین بیان خود خرابکاری، اهمال کاری است. همه ما ساعت‌ها را به کارهای متفرقه اختصاص داده‌ایم تا به کارهایی که واقعاً مهم هستند نپردازیم. این نوع رفتار نه تنها باعث می شود که نسبت به خود احساس بدی داشته باشیم، بلکه ما را از انجام به موقع تعهدات خود باز می دارد و در نتیجه ما را از رسیدن به اهداف باز می دارد.

زمانی که می دانید باید زود بیدار شوید دیر بخوابیدعلاوه بر اینکه برای سلامتی درازمدت ما بسیار مضر است، چیزی است که از همان ابتدا روز ما را خراب می کند و باعث می شود احساس خستگی، بدخلقی و تنبلی کنیم. هیچ چیز بدتر از یک خواب بد شبانه نیست، به خصوص زمانی که باید وظایف خود را برای روز بعد انجام دهید.

اگرچه در دوزهای متوسط ​​می تواند یک محرک عالی برای رسیدن به اهداف ما باشد، خودخواهی در دوزهای شدید می تواند واقعا مخرب باشد. این خودخواسته به روش‌های مختلفی ترجمه می‌شود، مانند تظاهر به انجام وظایفی بیش از توانایی شما، ثبت نام در بسیاری از موضوعات در هر ترم در دانشگاه یا انجام ساعات اضافه کاری بیش از حد در محل کار.

باید به یاد داشته باشیم که کسانی که به موفقیت می رسند با استعدادترین نیستند، بلکه ثابت ترین هستند، بنابراین، پروژه هایی را که شروع کرده اید ناقص رها کنید این نه تنها یک عادت وحشتناک است، بلکه راهی برای دور نگه داشتن شما از اهداف شخصی است.

بسیاری اوقات، امتناع از برخی چیزها می تواند بهترین پاسخ به موقعیت های نامناسب باشد. به همین دلیل است بلد نیستن نه بگه این یک مشکل برای بسیاری از مردم است، که برای اینکه جلوی دیگران بد به نظر نرسند یا احساساتشان جریحه دار نشود، انواع تعهداتی را می پذیرند که فقط باعث ناراحتی آنها می شود.

مثال زیر مربوط به نمونه قبلی است، زیرا در بسیاری از مواقع، ما معمولاً از رد درخواستی خودداری می کنیم وعده چیزهایی را بدهیم که قادر به انجام آنها نیستیم، چه به دلایل زمانی، مالی یا مهارتی. این امر علاوه بر اینکه ما را بد جلوه می دهد، تأثیر منفی بر ما می گذارد، زیرا باعث می شود احساس بی کفایتی، بی مسئولیتی و در بدترین حالت بی فایده بودن کنیم.

علیرغم آنچه به نظر می رسد، انتخاب خشنودی فوری به جای رضایت بلند مدت این یک راه موثر برای رسیدن به اهداف ما نیست. این را می‌توان در موقعیت‌های مختلف مانند شکستن رژیم غذایی که انجام داده‌ایم به دلیل اینکه می‌خواهیم همبرگر بخوریم یا دیر به مصاحبه شغلی می‌رسیم، زیرا زنگ ساعت را خاموش کرده‌ایم تا صبح پنج دقیقه بیشتر بخوابیم.

تصمیمات عجولانه بگیرید نمونه دیگری از خود خرابکاری است و ارتباط نزدیکی با نقطه شماره 7 دارد. معمولاً تصمیمات عجولانه ناشی از شرایطی است که ما فرصتی برای تعمق در مورد عواقب آنها نداشته ایم. اگرچه یک تصمیم عجولانه لزوماً تصمیم بدی نیست، اما این احتمال وجود دارد که شما را از مسیری که برای رسیدن به اهداف خود برنامه ریزی کرده اید، خارج کند.

دلایل زیادی برای این امر وجود دارد عدم پیروی از درمان های پزشکی: بی پولی، تنبلی، بی احتیاطی یا اعتقاد به اینکه قبل از اتمام فرآیند کاملاً بهبود یافته ایم. دلیلش هرچه باشد، این یک مورد مشخص از خود خرابکاری است که نه تنها بر اهداف ما، بلکه بر سلامت ما نیز تأثیر می گذارد.

برای بسیاری از جوانان، انتخاب شغل دانشگاهی می تواند استرس زا باشد. شغلی را که دوست دارید برای برآورده کردن انتظارات انتخاب نکنید این یکی از بدترین اشکال خود خرابکاری است و متأسفانه یکی از رایج ترین آن ها در میان دانش آموزانی است که برای جلب رضایت خانواده خود احساس فشار می کنند. مطالعه چیزی که شما را خوشحال نمی کند، علاوه بر شکنجه، معمولاً اتلاف وقت، پول و انرژی است، زیرا بسیار معمول است که دانش آموزان در صورت احساس نارضایتی یا غرق در تحصیل، ترک تحصیل کنند.

خیلی وقت ها، ما ما خود را مجبور به انجام کارهایی می کنیم که نمی خواهیم به دلایل زیادی. مگر اینکه این چیزها مستقیماً با اهداف شخصی ما مرتبط باشد (مثلاً اگر می خواهید یک المپیکی شوید، هر روز ورزش کنید)، آنها فقط مانع دستیابی به شادی واقعی هستند. برخی از نمونه های آن ممکن است این باشد: شرکت در مهمانی ها یا جلسات صرفاً و منحصراً به دلیل فشار اجتماعی و نه به این دلیل که واقعاً می خواهیم.

این عذر خواهی آنها مانع اصلی هستند که در مورد افرادی که به اهداف خود نمی رسند می توانیم ببینیم. خود خرابکاری از درون ما می آید، به این معنی که بهانه ها هستند موانعی که برای خودمان قرار می دهیم قبل از شروع یک تجارت جدید، اغلب به دلیل ترس از شکست.

بر خلاف اهمال‌کاران که حواسشان به کارهای کم‌ربط دیگر پرت می‌شود، کسانی که همه چیز را به لحظه آخر بسپار آنها حتی بیشتر قربانی خود هستند. معمولاً بی تحرکی با تنبلی اشتباه گرفته می شود، اما حقیقت این است که این مشکل اغلب به دلیل ناامنی خودتان است که می تواند منجر به مشکلات جدی تری شود.

El پیروی نکردن از برنامه های کاری خودخواسته این می تواند به دلیل چیزهای زیادی باشد، از جمله فقدان انضباط یا انگیزه های واقعی. با این حال، این رفتار می تواند نمونه دیگری باشد که در افرادی که به طور مستقل در خانه کار می کنند وجود دارد.

در نهایت، قبل از شروع تسلیم شوید این بزرگترین و در عین حال ساده ترین راه است که مردم برای خرابکاری خود دارند، زیرا آنها نباید کاری انجام دهند که شانس آنها برای دستیابی به چیزها را از بین ببرد، فقط بگذار زمان بگذرد تا دیر شود. نمونه ای از این نوع رفتار افرادی هستند که در جوانی نتوانسته اند تحصیلات خود را به پایان برسانند و نمی خواهند بعداً آن را امتحان کنند زیرا فکر می کنند قادر به انجام آن نخواهند بود.

چه کسانی بیشتر مستعد خود خرابکاری هستند؟

احتمالا همه ما مواقعی داشته ایم که ناخودآگاه سعی کرده ایم خودمان را خراب کنیم. با این حال، درست است که برخی از افراد بیشتر از دیگران مستعد این نوع رفتار هستند، مانند افراد ناامن، افرادی که در محیط‌هایی بزرگ شده‌اند که در آن به ریسک‌پذیری تشویق نشده‌اند و نوجوانانی که هنوز تحصیلات خود را به پایان نرسانده‌اند. .


 چه چیزی باعث خودشکنی می شود و چگونه از آن اجتناب کنیم؟

همانطور که در نمونه های قبلی دیدیم، بیشتر اوقات خود خرابکاری عامل ناامنی شدید است. این ناامنی در عین حال یک سیستم دفاعی است که ما را از ترک منطقه آسایش و مواجهه با چیزها و موقعیت های ناشناخته باز می دارد.

برای خوش شانسی ما، راه های زیادی برای جلوگیری از خود خرابکاری وجود دارد، به خصوص اگر قبلاً این نوع رفتار را شناسایی کرده باشیم:

به انگیزه های خود فکر کنید؛ تجزیه و تحلیل کنید که آیا ارزش کار کردن برای هدف خود را دارد و آیا واقعاً ایده روشنی از آنچه می خواهید دارید یا خیر. از خود بپرسید چرا یا چرا می خواهید به اهداف خود برسید. اگر پاسخ شما را راضی کرد، به احتمال زیاد در مسیر درستی هستید و فقط به کمی تمرین نیاز دارید.

سازماندهی و ایجاد یک برنامه عمل همیشه برای دستیابی به اهدافتان مفید است، به خصوص اگر انگیزه بالایی دارید اما نمی دانید از کجا شروع کنید.

اهداف خود را در ذهن داشته باشید. آنها می توانند تصاویری باشند که الهام بخش شما یا اطرافیان شما هستند و به شما یادآوری می کنند که چرا کار می کنید. وقتی نوبت به دستیابی به اهدافت می رسد همه چیز پیش می رود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد