بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

علائم افسردگی پس از زایمان در مردان (مطلب ارسالی)

پدر شدن و ابتلا به افسردگی پس از زایمان در مردان با علائمی همراه خواهد بود که با نشانه‌های افسردگی پس از زایمان در زنان متفاوت است. شناخت این نشانه‌ها ما را در درک بهتر این بیماری و روند درمان یاری خواهد ساخت. این علائم عبارت هستند از: 

 

ناامیدی

بی‌انگیزگی

پرخاشگری

افزایش استرس

خستگی مفرط

دلسردی در رابطه

مصرف بیش از حد الکل

دوری از جمع دوستان و خانواده

چه رفتارهایی سبب تشدید افسردگی پس از زایمان در مردان می‌شود؟

بدون شک برخورد افراد در مواجهه با بیماری‌ها یکسان نیست و نباید از تمامی افراد انتظار رفتاری یکسان را داشت. برخی افراد با پرخاشگری سعی دارند تا خشم درون خود را کنترل کنند و برخی دیگر با ساکت شدن این رفتار را بروز می‌دهند. درهرصورت تغییر رفتار ناگهانی در رفتار مردان می‌تواند نشانه‌ای از ابتلا به افسردگی پس از تولد فرزند یا همان PPPD باشد.

چه رفتارهایی سبب تشدید افسردگی پس از زایمان در مردان می‌شود؟

توجه بیش از اندازه مادر به فرزند می‌تواند زمینه‌ساز ابتلا به افسردگی پس از زایمان در مردان را تقویت و تشدید کند. کم‌توجهی به همسر به‌دلیل رسیدگی به امور نوزاد سبب دلسردی وی از رابطه زناشویی خواهد شد. این ناامیدی نباید در طولانی‌مدت تکرار شود و بهتر است هرچه سریع‌تر برای برقراری تعادل میان رابطه مادر و فرزندی و زناشویی اقدام کرد. در غیراینصورت عواقب جبران‌ناپذیری در انتظار خواهد بود.

ایجاد تعادل در تمامی مراحل زندگی یک اصل برای پایداری رابطه است. اگرچه تولد فرزند تحولی بزرگ برای یک خانواده محسوب می‌شود؛ ولی انتظار می‌رود پس از چند هفته این روال حالتی عادی به خود بگیرد.

تقویت کیفیت رابطه زناشویی

بسیاری از مردان پس از تولد فرزندشان از خوابیدن نوزاد میان وی و همسرشان ناراضی هستند. نداشتن رابطه جنسی از یک سو و خواب ناکافی به‌دلیل گریه‌های نوزاد از سوی دیگر مردان را به افسردگی پس از زایمان سوق می‌دهد. درنتیجه می‌توان گفت که یکی از بهترین روش‌ها برای پیشگیری از ابتلا PPPD در مردان افزایش کیفیت رابطه زناشویی پس از اتمام بارداری خواهد بود. بدیهی است درک شرایط جسمی بانوان پس از زایمان باید توسط مردان مورد توجه قرار گیرد.

بسیاری از بانوان با تولد فرزند چنان سرگرم امورات آن‌ها می‌شوند که زمانی برای سپری کردن با همسر خود ندارند. بهتر است برای جلوگیری از بروز افسردگی در مردان و زنان به‌دلیل افزایش مشغله و امورات داخل منزل این وظایف تقسیم و در انجام آن‌ها همکاری شود. همکاری همسران برای انجام کارهای مربوط به فرزندان نه‌تنها از میان فشار کاری روی یک نفر خواهد کاست؛ بلکه به تعاملی جذاب منجر خواهد شد. داشتن ارتباط کلامی و فیزیکی بیشتر از ابتلا به افسردگی در مردان جلوگیری خواهد کرد.

ورزش و مدیتیشن

همانطور که ورزش و مدیتیشن نقش مهمی در رابطه با درمان افسردگی پس از زایمان در زنان ایفا می‌کند، یکی از روش‌های درمانی برای مردان نیز به‌شمار می‌رود. ورزش کردن می‌تواند سبب گفت‌وگو مردان با یکدیگر شود و او را از جمع‌گریزی که یکی از علائم افسردگی پس از زایمان در مردان بود دور کند. همچنین ورزش سبب ایجاد امید و انگیزه در افراد خواهد شد.

رژیم غذایی صحیح

شاید یکی از دلایل افسردگی در مردان و زنان پس از زایمان را بتوان تغذیه ناسالم عنوان کرد. کمبود وقت برای تهیه غذای مفید به‌دلیل رسیدگی به امور نوزاد برای زوجین کمی سخت خواهد بود. نداشتن تغذیه سالم سبب بروز علائم افسردگی خواهد شد. بهتر است زوجین با یک برنامه‌ریزی عالی برای آشپزی دو نفره برای تهیه یک غذای سالم و ارتباط بیشتر اقدام کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد