بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

آگاهی از سلامت روان مردان (مطلب ارسالی)

سلامت روان به مجموعه‌ای از تفکرات، رفتار، اعمال و احساساتی گفته‌می‌شود که که افراد از خود نشان می‌دهند. مردان دارای مشکلات یا اختلالات روانی از سلامت روان برخوردار نیستند و باید برای بهبود خود اقدامات ضروری مانند مشاوره با یک روان‌درمانگران را شروع کنند. عوامل متعددی در ایجاد این مشکلات دخیل هستند که مهم‌ترین آنها شامل موارد زیر می‌شوند: 

 

تجربه ضربه احساسی سخت در کودکی یا نوجوانی

عوامل ژنتیکی و بیولوژیکی

سابقه خانوادگی

بهداشت سلامت روان به مردان کمک می‌کند که قادر به برقراری تعادل احساسات درونی و رفتار بیرونی خود باشند. در واقع دنیای بیرون و درون مردان با یکدیگر تفاوت بسیاری دارد اما مردانی که افکار و اعمال سالم‌تر و سازگارتری دارند، از سلامت روان بهتری نیز برخوردار هستند.

برای اینکه سلامت روان مردان ارتقا پیدا کند، آنان باید از نظر روانی، عاطفی و احساسی با اطرافیان خود در جایگاه درستی قرار بگیرند. ماه ژوئن و نوامبر از جمله ماه‌های محبوبی هستند که مردان به حمایت شما نیاز دارند. البته تمام ماه‌های سال برای حمایت از سلامت روان آقایان مناسب است. یادگیری راه‌های روان‌شناسی به شما کمک می‌کند که به بهبود سلامت روان آقایان کمک کنید. مردان دارای ویژگی‌هایی هستند که کمتر از زنان برای کمک درخواست می‌کنند. به همین دلیل ماه آگاهی از سلامت روحی و روانی مردان تعیین شده‌است که توجه ویژه‌ای به آنان شود و مورد حمایت قرار بگیرند.

ماه آگاهی از سلامت روان مردان چه زمانی است؟

بر اساس گفته سازمان سلامت روان آمریکا (MHA)، ماه ژوئن ماه آگاهی از سلامت روح و روان مردان است. البته در برخی از کشورها این موضوع به رسمیت شناخته نمی‌شود. به‌عنوان مثال در بریتانیا ماه نوامبر ماه آگاهی و حمایت از سلامت روانی مردان نام‌گذاری شده‌است. برخی از مردم برای حمایت از سلامت روانی مردان در ماه ژوئن، از روبان‌های سبز رنگ استفاده می‌کنند.

در این ماه باید توجه ویژه‌ای به وضعیت سلامت عاطفی و روانی مردان شود. همچنین در برخی از مواقع سلامت جسمی و جنسی آنان مانند: وضعیت سلامت پروستات و بیضه نیز مورد توجه قرار می‌گیرد. خانواده‌ها، دوستان، همکاران، فرزندان و به‌خصوص همسران باید آگاهی خود را در خصوص سلامت روان مردان بالا ببرند و با انجام راه‌کارهای درست روان‌شناسی به حل اختلالات روانی آنان کمک کنند.

درک نگرانی مردان از نظر سلامت روانی

یکی از تصورات اشتباه در مورد مردان که هنوز هم بسیاری از افراد به آن باور دارند، این است که مردان برای بهبود وضعیت روحی و روانی به‌کمک نیاز ندارند و باید احساسات خود را پنهان کنند. این موضوع سبب می‌شود که بسیاری از مردان در مواجه با شرایط روحی سخت قادر به‌بیان آن نباشند یا تمایل به گفت‌وگو در مورد موضوعی که موجب اختلالات روانی آنان شده‌است، نداشته‌باشند. زیرا از زمان کودکی به آنان دیکته شده‌است که قوی‌بودن و مرد بودن به پنهان‌کردن احساسات است.

به همین دلیل ماه آگاهی از سلامت روان مردان برای تغییر این باورهای پوچ مشخص شده‌است. سلامت روح و روان مردان ارتباطی به ضعیف یا قوی بودن آنان ندارد و مردان نیز مانند زنان نیاز به صحبت و دریافت مشاوره‌های روان‌شناسی دارند. سلامت روانی به‌اندازه یا بیشتر از سلامت جسمی مهم است. زیرا هرگونه احساسات منفی مانند: استرس، خشم، عصبانیت، اندوه و غیره روی سلامت جسم نیز تاثیر منفی می‌گذارد. همان طور که مردان هنگام ابتلا به بیماری‌های جسمی نیاز به پزشک دارند، برای بهبود مشکلات روانی نیز باید به نزد روان‌درمانگر، مشاور خانواده یا روان‌شناس مراجعه کنند و نگرانی در مورد نظر اطرافیان را کنار بگذارند.

آمار سلامت روان مردان

در گزارشات مؤسسه ملی سلامت روان عنوان‌شده‌است که زنان در مقایسه با مردان توجه بیشتری به سلامت روان خود دارند. آمار مربوط به سال 2021 نشان‌می‌دهد که 51.7 درصد از زنان مبتلا به مشکلات سلامت روان از خدمات بهداشت روانی حمایت کرده‌اند ولی این آمار در مردان تنها 40 درصد گزارش شده‌است. این در صدها نشان‌می‌دهد که بسیاری از مردان وضعیت سلامت روان خود را جدی نمی‌گیرند و تمایلی به حضور در جلسات روان‌درمانی ندارند.

همچنین در یک منبع عملی دیگر از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) عنوان شد که آمار خودکشی مردان در سال 2021 چهار برابر بیشتر از زنان بود. درواقع حدود 80 درصد از خودکشی‌ها توسط مردان صورت گرفته‌است. حال چرا آمار خودکشی در مردان بیشتر از زنان است؟ یکی از مهم‌ترین دلایل آن عدم آگاهی از وضعیت سلامت روان و مراقبت از آن است.

ه‌عنوان مثال مردان به‌جای روان‌درمانی ترجیح می‌دهند که به مصرف مواد مخدر روی آورند. همچنین تقاضای دریافت کمک برای بسیاری از مردان دشوار است. به همین دلیل آگاهی از ماه سلامت روان مردان سبب می‌شود که آنان راحت‌تر احساسات خود را بروز دهند و حمایت خانواده یا نزدیکان خود را دریافت کنند.

آمار سلامت روان در انگلستان نشان‌می‌دهد که از هر هشت مرد یکی از آنان دچار مشکلات روانی نظیر: افسردگی، اختلال هراس، اضطراب و غیره است. همچنین مردان در سنین 40 الی 49 ساله بیشترین آمار خودکشی را دارند و اعتیاد مردان به مصرف الکل و مواد، دو الی سه برابر بیشتر از زنان است.

چگونه از ماه سلامت روانی مردان حمایت کنیم؟

از آنجایی که مردان کمتر از زنان مشکلات روحی و روانی خود را بروز می‌دهند، حمایت از ماه سلامت روان مردان به آگاهی آنان نسبت به مشکلات شناختی، روانی، عاطفی و بسیاری از مسائل جسمی ناشی از این مشکلات کمک می‌کند. برای حمایت از ماه آگاهی از سلامت روان آقایان می‌توانید با ایجاد کمپین در مؤسسات خیریه سلامت روان یا با فروش برخی از پکیج‌های آموزشی علاوه بر اطلاع‌رسانی، هزینه‌های لازم برای تبلیغ در این خصوص را به‌دست آورید.

یکی دیگر از راه‌های حمایت از این ماه، تقاضا از مردم برای حمایت مالی از خیریه‌ها، سازمان‌های سلامت بهداشت و روان مردان است. یکی از بهترین مؤسسات سلامت روان در آمریکا که به‌عنوان بنیاد پیشگیری از خودکشی شناخته می‌شود، MHA نام دارد. این سازمان ملی در زمینه شناسایی بیماری‌های روانی مردان و حمایت از ماه سلامت روان مردان فعالیت می‌کند. برای حمایت از مردان بهتر است راه‌های زیر را نیز انجام دهید:

با مردان گفت‌وگو کنید و به حرف‌های آنان گوش بسپارید.

به آنان اطلاع دهید، هر زمان که بخواهند با آنان همدلی خواهید کرد و در این مسیر تنها نیستند.

برای بهبود وضعیت روحی و روانی مردان، آنان را به‌سمت مراکز یا مکان‌های تخصصی روان‌درمانی تشویق کنید.

در صورت عدم تمایل مردان به مراجعه نزد روان‌درمانگر، خودتان با یک متخصص مراقبت‌های بهداشت‌روان صحبت کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد