بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

وقتی قدرت اراده پژمرده می شود چه باید کرد- تقویت اراده و انگیزه

در قسمت قبل دلایل بسیار خوبی برای ورزش کردن به شما ارائه شد. امیدواریم که هر نوع ورزشی را که انتخاب کرده باشید، در زندگی شما مناسب باشد و آنها را امتحان کرده باشید. ممکن است نیت خوبی داشته باشید، اما چه اتفاقی می افتد که اشتیاق و تعهد اولیه برای انجام کاری مثبت در شما کمرنگ شود؟ یا اگر آن اشتیاق اولیه را پیدا نکرده باشید، چگونه شروع می کنید؟  


آنچه که باینا از دنیای روان برداشت کرده (تقویت اراده و انگیزه) 

قدرت اراده، نیروی باطنی برای تصمیم ­گیری، شروع کار و رسیدن به اهداف است و در مقابل تنبلی و اهمال‌ کاری و موکول کردن کارها به آینده‌­ی نامعلوم قرار می­گیرد. معمولا کلمه­‌ی اراده به همراه عزم و پشتکار به کار برده می­شود. راهکار:

  • جشن پیشرفت- جشن‌های کوچک مداوم، به ما کمک می‌کند با انگیزه بمانیم و عادت‌های خوبی که برای تقویت اراده ایجاد کرده‌ایم را حفظ کنیم. قرار است در مسیر رسیدن به اهدافمان به ما خوش هم بگذرد.

  • مدیریت استرس- راه‌های سالمی برای مدیریت استرس خودمان پیدا کنیم تا توانایی خودکنترلی افزایش دهیم و قدم مهمی در مسیر تقویت اراده برداریم.

  • چک لیست- با چک لیست  می‌توانیم اولویت‌بندی کنیم و به ذهنمان نظم دهیم. با تیک زدن کنار هر مورد در انتهای روز، ما احساس موفقیت می‌کنیم. خط زدن موارد یک چک لیست لذت شگفت‌انگیزی دارد که ما را در مسیر نگه می‌دارد و باعث تقویت اراده می‌شود.

  • بخشش خود- خودتان را با خودتان یک تیم ببینید و هیچ اشکالی هم ندارد که خودتان را به جای لعنتی، عزیزم صدا کنید! پس اگر شکست خوردیم، آن را بپذیریم و با خودمان کتک‌کاری نکنیم! 

  • مذاکره با خود- در صورت حوصله یا آمادگی نداشتن برای انجام یک کار، می‌توانیم از آن دست بکشیم، شروع کردن برایمان آسان می‌شود. اما نکته حیاتی اینجاست که وقتی بر مقاومت درونی خودمان که می‌گوید «الان نمی‌توانم انجامش دهم» غلبه کردیم. بعید است بعد از  مثلا ده دقیقه‌ای که برای خودمان مشخص کرده‌ایم، از آن دست برداریم.

  • شروع کن- انگیزه تازه بعد از شروع یک رفتار جدید به وجود می آید، نه قبل از آن». به زبان ساده: کار را شروع کن، انگیزه خودش می‌آید!

  • عادت‌سازی- فقط کافی است که در یک بازه زمانی دو ماهه، همت کنیم و کارهایی که برایمان مهم است را تبدیل به عادت کنیم.  این یک سرمایه‌گذاری برای تقویت اراده است، که در طی زمان برای خودمان انجام می‌دهیم.

  • تعهد به خود- فقط کسانی می‌توانند اراده قوی داشته باشند که نسبت به قراری که با خودشان گذاشته‌اند، مسئولانه برخورد کنند. این‌که بدانیم کسی شانه به شانه ما در مسیر کنارمان است و منتظر شنیدن پیشرفت‌ ماست، ما را پای‌بند می‌کند و باعث تقویت اراده ما می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد