بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

کاربرگ 10-6 بازتاب آیلار- فکر انگیزشی ایجاد کنید

آیلار: حدس می‌زنم می‌توانم درک کنم که چگونه فکرم، مرا در موضوع ورزشی درگیر کرده است. بخشی از دلیلی که من احساس ناراحتی می کنم این است که نتوانسته ام وزنم را با زایمان نوزاد آخرم کم کنم. کاری که باید انجام دهم این است که دیگر به افکار انگیزه‌زدا گوش ندهم و فقط به فکر عمل باشم. فکر می‌کنم امشب با بچه‌ها دوچرخه‌سواری کنم و یک برنامه آموزش ورزش ویدئویی تهیه می نمایم. در اینترنت هم موارد آموزشی زیاد است.  

 

_________________________________________________________

تمرین!

اکثر افرادی که در زندگی خود با ورزش گرفتاری دارند،  مانند آیلار فکر می کنند. فقط به این دلیل که چیزی را فکر می کنید، به این معنی نیست که درست است. بنابراین، توجه به گفت و گو در مورد ورزش که در سر شما می گذرد مهم است زیرا می توانید با این افکار بحث کنید و به نوبه خود تمایل و انگیزه خود را برای ورزش افزایش دهید.


برای تکمیل تمرین غلبه بر افکار انگیزه‌زدا به موارد ذیل توجه کنید:

1. افکار انگیزه‌زدا را در ستون سمت راست کاربرگ 10-7 بخوانید و دور آنهایی که مربوط به شما هستند خط بکشید. اینها رایج ترین افکاری هستند که در مسیر ورزش افراد قرار می گیرند.

اگر افکاری دارید که در لیست نیستند، آنها را اضافه کنید.

2. برای هر فکری که دور آن حلقه می‌زنید یا اضافه می‌کنید، یک فکر انگیزشی ایجاد کنید که انگیزه‌زدایی را رد کرده و از بین ببرد. در ایجاد افکار انگیزشی به نکات زیر توجه کنید:

• آیا فکر انگیزه‌زدا اغراق آمیز یا غیر منطقی است؟

• آیا فکر فقط بهانه ای برای ورزش نکردن است؟

• آیا راه بهتری برای فکر کردن مقابل فکر انگیزه‌زدا وجود دارد؟

• اگر یکی از دوستانم فکر انگیزه‌زدا را به من مصلحت دهد، آیا فکر می کنم کاملاً مشروع است یا بهانه به نظر می رسد؟

• آیا این فکر به من کمک می کند؟

• اگر سعی کنم طوری رفتار کنم که گویا این فکر درست نیست، چه اتفاقی می افتد؟

اگر برای به دست آوردن افکار انگیزشی تلاش می کنید، به فصل های 5، 6 و 7 برگردید تا راه های بی شماری برای شکست دادن چنین تفکری پیدا کنید.

3. واکنش های خود به این تمرین را در زیر بازتاب های من یادداشت کنید (به کاربرگ 10-8 مراجعه کنید).

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد