بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

کاربرگ 10-8 بازتاب های من- غلبه بر افکار منفی

آنچه که سعیده از دنیای روان برداشت کرده (غلبه بر افکار منفی) 

 برای پاکسازی ذهن از افکار منفی و مقابله با افکار مزاحم راهکارهای مختلفی وجود دارد. اگر دائم در ذهن شما افکار منفی وجود داشته باشد، ناامیدی، افسردگی و استرس می تواند در زندگی شما افزایش پیدا کند. راهکارها:  

 

  • ثبت لحظات زیبای زندگی در ذهن خود: به آنچه باعث لبخندتان شده است خوب فکر کنید، برای چند ثانیه دکمه مکث زندگی را فشار دهید و آن صحنه را مانند یک عکس در خاطر خود ذخیره کنید. 

  • توجه کردن به خودگویی منفی: سخت گیرترین منتقد شما، خود شما هستید. هر شخصی دارای منتقد درونی خود است  به منتقد درونی خود، به خلق جملات مثبت کمک کرده و آن ها را جایگزین خودگویی های منفی کنید.

  • داشتن ذهنیت برنده: هنگام تصمیم گیری های مهم، اجازه دهید نفس برنده و قدرتمند به جای نفس بازنده و ضعیف فرمان را در دست بگیرد و به شما بگوید چه کاری انجام دهید. 

  • بی توجهی به آنچه مردم می گویند: این موضوع مهم است که دیگران راجع به شما چه فکر می کنند و چه دیدگاهی دارند اما بیش از حد اهمیت دادن، ذهن شما را به مرور فلج می کند.

  • فاصله گرفتن از گذشته: فکر کردن به اشتباهات گذشته  و درس هایی که از آن گرفتید هیچ اشکالی ندارد، این به شما کمک می کند که رشد کنید اما مرور کردن اشتباهات و سرکوفت زدن به خود از شما فردی قوی تر و بهتر نمی سازد. 

  • تغییر محیط: فاصله گرفتن از افراد سمی و منفی نگر، بیرون آمدن از رابطه ای سمی و شغلی که دوست ندارید به شما در تغییر دادن محیط کمک می کند.

  • قدردانی و قناعت: فکر کردن به چیزهایی که دارید و تشکر کردن به خاطر داشتن آنها به سرعت باعث تقویت روحیه شما می شود. 

  • ارتباط با کسانی که دوستشان دارید: زیرا آنها تنها کسانی هستند که از تفکرات منفی شما سوء استفاده نمی کنند و راه های درست و عاقلانه ای را به شما پیشنهاد می دهند.

  • استفاده از جملات تاکیدی: من می توانم به صورت آگاهانه افکار خود را انتخاب کنم. من صاحب افکار خود هستم و آنها را کنترل می کنم. من قدرت انتخاب افکارم را دارم. من با استفاده از تمرکز، افکار منفی مغزم را سم زدایی میکنم.

  • سم زدایی ذهن خود: با جایگزین کرده افکار مثبت به جای افکار منفی ذهن خود را سم زدایی کنید. برای رسیدن به موفقیت داشتن ذهنیتی سالم و مثبت امری ضروری است.

کاربرگ 10-8 بازتاب های من- غلبه بر افکار منفی

_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد