بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

کاربرگ 11-5 بازاندیشی در مورد افکار منفی مختل کننده لذت


فکر مختل کننده لذت

فکر تقویت کننده لذت

من لایق لذت نیستم.

هیچ کس مجبور به کسب لذت نیست اما بازگرداندن لذت به زندگیم راهی است که می توانم بر افسردگی خود غلبه کنم.   

آنطور که شایسته است، در زندگیم درآمد ندارم

بخشی از دلیل اینکه من به اندازه کافی کار نمی کنم این است که بسیار افسرده هستم. اگر کمتر افسرده شوم، بازدهی بیشتری خواهم داشت.

تمرین!

اگر متوجه شدید که در برابر افزایش انگیزه لذت در زندگی خود مقاومت می کنید، به احتمال زیاد یک یا چند فکر مختل کننده لذت دارید. تمرین زیر به شما کمک می کند تا افکار از مختل کننده لذت را شناسایی کنید و افکار سازگارتر و افزایش دهنده لذت را توسعه دهید.


1. افکار مختل کننده لذت را در ستون سمت راست کاربرگ 11-6 بخوانید. اینها رایج ترین افکاری هستند که مردم دارند و مانع افزایش رضایت می شوند. دور مواردی که به شما مربوط هستند خط بکشید.

2. هر فکری را که در لیست ما نیست در فضاهای اضافی ارائه شده اضافه کنید.

3. برای هر فکری که خط کشیده اید یا اضافه کرده اید، یک فکر افزایش دهنده لذت را بنویسید که تفکر مختل کننده لذت را رد کند. در ایجاد افکار انگیزشی به نکات زیر توجه کنید:


• آیا فکر مختل کننده لذت واقعاً اغراق آمیز یا غیرمنطقی است؟

• آیا راه بهتری برای فکر کردن در مورد فکر مختل کننده لذت وجود دارد؟

• اگر یکی از دوستانم این ایده را به من می داد، آیا فکر می کنم کاملاً مشروع است یا صرفاً خودباختگی به نظر می رسد؟

• آیا این فکر به من کمک می کند؟


اگر رسیدن به افکار لذت‌بخش برایتان سخت است، برای یافتن راه‌هایی برای شکست دادن تفکر تحریف‌شده‌ در سر راهتان، به فصل 3 مراجعه کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد