بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

کاربرگ 11-8 تمرین متلاشی کردن بدبینی- مقابله با بدبینی و تفکر منفی

آنچه که آتوسا از دنیای روان برداشت کرده (مقابله با بدبینی و تفکر منفی)

افراد بدبین معمولاً انتظار پیامدهای منفی را دارند. این افراد هنگامی که به نظر می‌رسد همه چیز خوب پیش می‌رود باز هم مشکوک هستند. درواقع کاملاً برعکس افراد خوش بین عمل می‌کنند. مقابله: 

  • معاشرت با افراد خوش‌ بین- با افراد خوش بین و مثبت‌نگر نشست و برخاست کنید تا بتوانید مانند آن‌ها به اطراف نگاه کنید.

  • تغییر افکار- اگر اتفاق بدی رخ داد پیوسته به آن فکر نکنید. شما می‌توانید شرایط را تغییر دهید و هیچ شرایط بدی پایدار نیست.

  • برداشت‌ های گذشته- به گذشته نگاه کنید. دقت کنید که چه میزان از افکار منفی شما نسبت به قضایا اتفاق افتاده است. گذشته کلید راه آینده است، پس به دیده عبرت به گذشته بنگرید و از افکار منفی فاصله بگیرید.

  • شناخت، آگاهی و سطح معرفت خود را بالا ببرید و سعی کنید نگاه جدیدی به دنیا پیدا کنید.

  • تلاش کنید- افراد بدبین خیلی زود از تلاش دست برمی‌دارند و با اولین شکست، دچار ناامیدی شده و از ادامه مسیر باز می‌مانند، اما در نقطه مقابل افراد خوش‌بین تلاش مکرر را سرلوحه کار خود قرار می‌دهند و آنقدر تلاش می‌نمایند تا موفقیت بدست آید.

  • به بهترین امیدوار و برای بدترین‌ها برنامه ریزی- این کار به شما این امکان را می‌دهد که از بسیاری از مزایای خوش بینی برخوردار شوید، بدون این که خودتان را در وضعیت آسیب‌پذیر و بدون آمادگی قرار دهید. برای اینکه از مزایای تفکر بدبینانه برخوردار شوید، به چیزهایی فکر کنید که ممکن است اشتباه پیش بروند. سعی کنید برنامه‌های پشتیبان و احتمالی را برای مقابله با حوادث غیرمنتظره پیدا کنید. شما باید با در نظر داشتن این برنامه‌های پشتیبان، روی افکار مثبت تمرکز کنید.

  • تمرکز روی موارد ممکن -افکار و باورهای مثبت و ممکن را در اولویت قرار دهید، تا در مسیر مثبت و خوش‌بینی قرار بگیرید. افکار منفی را هنگام بروز برچسب بزنید و آنها را کنار بگذارید. 

  • فاصله از افراد بدبین- سعی کنید از معاشرت با افراد بدبین و مأیوس دوری کنید چون پس از مدتی شما نیز مانند آن ها خواهید شد. 

  • اعتماد به نفس خود را افزایش دهید.

  • فاجعه سازی- وقتی با نگرش منفی به موضوعی نگاه می‌کنید و آن را به دید یک مصیبت می‌نگرید، در ذهن خود یک بحران جدی را ایجاد می‌کنید. از مشکلات ترس نداشته باشید، درباره آن‌ها صحبت کنید و به دنبال راه حل برای آن باشید.

  • کلمات منفی- از کلمات و جملاتی که بار منفی دارند استفاده نکنید. سعی کنید همیشه از کلمات و جملات مثبت و انرژی بخش استفاده کنید.

  • منبع انرژی قوی- سعی کنید یک منبع انرژی در زندگی داشته باشید تا تقویت کننده روح و روان شما باشد. این کار باعث می‌شود بدبینی از ذهن شما کم کم دور شود و جای خودش را به خوش‌بینی بدهد.

  • قدر دارایی‌ های خود-  داشته‌های خود را در زندگی، به رشته تحریر در آورید. این کار باعث می‌شود شعف و خوشحالی شما دوچندان شود. 


کاربرگ 11-8 تمرین متلاشی کردن بدبینی- مقابله با بدبینی و تفکر منفی

فعالیت 

پیش بینی از سرگرمی (0-10) 

تجربه از سرگرمی (0-10)





.





.  





.





.





.





.





.


آیا در روند کاربرگ 11-8 ، تجربه از سرگرمی بر پیش بینی از سرگرمی برتریت دارد؟ اگر به چنین نتیجه ای نرسیدید، به تلاش خود ادامه دهید.

بخاطر بسپار!

لذتی که لازم است احساس کنید احتمالاً در طول زمان به آرامی افزایش می یابد. و اشکالی ندارد که بعداً پس از اینکه روی افسردگی و اضطراب خود به روش های دیگر کار کردید دوباره به این تمرین بازگردید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد