بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

وضعیت خواب- کابوس شیاطین (7)- درمان کابوس

وضعیت خواب- کابوس شیاطین (7)- درمان کابوس

آیا کابوس ها به طور منظم به خواب شما حمله می کنند؟ همه مردم گاهی کابوس شبانه دارند، اما اگر به طور معمول شب‌های شما را آزار می‌دهند و باعث می‌شوند احساس ناراحتی کنید یا نتوانید دوباره بخوابید، استراتژی موجود در کاربرگ 13-8 را امتحان کنید.


آنچه که تنای از دنیای روان برداشت کرده (درمان کابوس) 

علت کابو‌س‌های مداوم شبانه، تکرار تهدیدها است. یعنی فرد در طول روز با خطرات بسیاری مواجه می‌شود و مغز او حتی در زمان خواب، حالت آماده باش و مقابله با خطرها را دارد. البته کابوس‌های شبانه دلایل دیگری نیز دارند، برای مثال ممکن است این اتفاق اثر وعده غذایی قبل از خواب باشد.

  • داشتن ورزش روزانه و روتین می‌تواند به درمان بسیاری از بیماری‌های روحی و روانی از جمله درمان کابوس‌های شبانه کمک بسیاری کند. 

  • افکار شاد- درست قبل از خواب، به چیزهای خوب و شاد فکر کنید که برای شما لذت بخش است و دوست دارید برایتان اتفاق بیفتد، مانند پرواز به آسمان. همچنین باید خودتان را در مکان شاد تصور کنید. به محض آغاز افکار بد باید به چیز دیگری فکر کنید تا فکرهای بد محو شود. همچنین می توانید با یادگیری برنامه های ساده و رسیدن به یک زندگی شاد، برخی افکار شاد را به واقعیت تبدیل کنید.

  • مصرف برخی از داروها می‌تواند علاوه بر بی‌خوابی، موجب اختلال در خواب شما شود. از این رو بهتر است با پزشک خود مشورت کنید. 

  • مکان های شاد- نیازی نیست که با گشت و گذار در دنیا مکانهای شاد را پیدا کنید، شما خودتان می توانید مکان شاد را بسازید. مهم نیست کجا و چطور این کار را انجام دهید. فقط باید مطمئن شوید که این کار به آرامش شما کمک می کند. برای تجسم بهتر مکان شاد خود در رویا، باید تصویر زیبایی را در ذهن ترسیم کنید.

  • صحبت کردن با دوستان یا خانواده در رابطه با این موضوع، می‌تواند در کاهش استرس فرد و حل کابوس‌های شبانه بسیاری تاثیرگذار باشد. 

  • رویا نویسی- هر وقت بیدار شدید کابوس های خود را بنویسید، زیرا وقتی رویاهای وحشتناک را می خوانید به علل این خواب ها پی می برید. مهم ترین چیزی که باید در مورد کابوس ها بدانید این است که همیشه دلیلی برای این رویداد وجود دارد. اگر فکر می کنید که کابوس ها به دلیل مصرف داروهای جدید رخ می دهد باید به پزشک خود مطرح کنید. 

  • طب سنتی- دمنوش‌های آویشن، چای بابونه، گل گاوزبان، چای کوهی، بادرنجبویه، گیاه کانا، چای کوهی و…. می تواند تاثیرگذار باشد.  

  • اتاق خواب- اتاق خواب شما باید تاریک و دارای دمای مساعدی باشد. رختخوابتان باید تمیز و راحت باشد تا در خواب شما اختلالی ایجاد نشود. همچنین شما باید اتاق خواب را مختص خواب کنید و از کار کردن در آن بپرهیزید زیرا اینگونه اتاق خواب برایتان با استرس همراه می شود.

  • استرس یا اضطراب- اگر اختلال کابوس در نتیجه یک اختلال روانی دیگر مانند استرس یا اضطراب باشد مشاوره با روانشناس پیشنهاد می شود.

  • تمرین تصویرسازی- درمان تصویرسازی ذهنی به فرد کمک می‌کند تا کابوس‌های خود را با نتایج متفاوت تصور کنید. این درمان باعث کاهش کابوس و خواب‌های آشفته می‌شود.

  • تعیین یک‌زمان خاص برای خوابیدن-  برنامه دقیق و منظم می‌تواند به شما یک ثبات دقیق بدهد.

  • در تاریکی بخوابید.

  • از محرک‌ها خودداری کنید- مصرف مواد محرک قبل از خواب می‌تواند خوابیدن را دشوارتر کند. الکل، سیگار و کافئین همگی می‌توانند بر روی خواب شما تأثیر منفی بگذارند.

  • تنفس عمیق- به آن تنفس دیافراگم نیز گفته می‌شود، می‌تواند به کاهش ضربان قلب و کاهش فشارخون کمک کند.

  • دارو ضد کابوس شبانه، اگر راه و روش‌های فوق نتوانست این اختلال را درمان کند، بهتر است از دارو درمانی استفاده کنید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد