بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

آزمون بدترین سناریوی آرماندا- غلبه بر بدترین دشواری زندگی (کاربرگ 6-23)

1. آیا تا به حال با چنین چیزی برخورد کرده ام؟

آرماندا: شوهر سابقم مرا ترک کرد. سختیش خیلی طول کشید، اما از پسش برآمدم. امروز، من واقعاً خوشحالم.

_______________________

2. یک سال بعد چقدر روی زندگی من تأثیر خواهد گذاشت؟ 

آرماندا: اگر او ارتباطش را با من قطع کند، صدمه دیده و تنها خواهم بود. مدتی  تنهایی را تجربه کرده ام. یک سال بعد، گمان می‌کنم که غمگین باشم، اما فکر می‌کنم بر بدترین جدایی غلبه کرده ام.

_______________________

3. آیا افرادی را می شناسم که با چنین چیزی کنار آمده اند و چگونه این کار را انجام داده اند؟

آرماندا: من دوستان زیادی دارم که روابط خود را از دست داده اند. آنها با فعال ماندن و حمایت از دیگران از آن عبور کرده اند. چند نفر از دوستانم به روانشناس رفتند که گفتند کمک کرده است.

_______________________

4. آیا کسی را می شناسم که بتوانم برای کمک یا حمایت به او مراجعه کنم؟

آرماندا: در طول سال‌ها، من یک شبکه دوستان خوب ایجاد کرده‌ام. من می توانم از آنها حمایت بخواهم. خانواده ام نیز همیشه در کنار من بوده اند.

_______________________

5. آیا می توانم به یک امکان خلاقانه جدید برای این چالش بیابم؟

آرماندا: اگر این رابطه کارساز نباشد، فکر می‌کنم برای کار به شهر یا کشور دیگری بروم حتی کارهای داوطلبانه بکنم. من همیشه دوست داشتم چنین کاری انجام دهم. من عاشق سفر و ملاقات با افراد جدید هستم. فکر می‌کنم  تجربه فوق برای من بسیار مفید خواهد بود.

_________________________________________________________


اکنون آرماندا آماده است تا یک فکر جایگزین واقع بینانه تری طراحی کند (به کاربرگ 6-24 مراجعه کنید).


_________________________________________________________

فهرست فصل ششم این کتاب

--------------

همه مطالب:

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد