بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

بخش اول : تجزیه و تحلیل اضطراب و تهیه یک برنامه

در این قسمت . . .

ما به شما کمک می کنیم بفهمید که اضطراب یا افسردگی چگونه بر تفکر، رفتار، عاطفه و حس های بدنی شما تاثیر می گذارد. متوجه می‌شوید که چگونه مشکلات شما شروع شده و به سمت پذیرش این موضوعات تلاش می‌کنید و شما باید بدانید برای این گرفتاریها مقصر نیستید. چگونه برای پذیرش تلاش کنید؟ روی ذهن آگاهی کار کنید. با خود مهربان باشید. قضاوت را کنار بگذارید و به دنبال حمایت باشید. صبر را تمرین کنید. پیشرفت خود را جشن بگیرید. در صورتی که احساس کردید گیر کرده اید یا نمی توانید به جلو پیس روید، استراتژی هایی برای غلبه بر موانع به شما ارائه می دهیم. در نهایت، می‌بینید که چگونه می‌توانید خلق و خوی خود و افکار ناراحت کننده را پیگیری کنید.


آنچه که شادی از دنیای روان برداشت کرده (اختلالات اضطرابی)  

  • اختلال اضطراب بیماری: اضطراب در مورد سلامتی (که قبلاً هیپوکندری نامیده می‌شد)

  • اختلال استرس پس از سانحه: این اختلال بعد از قرار گرفتن فرد در معرض یک رویداد خطرناک و ترسناک پیش می آید که ممکن است براثر آن به فرد احساس ضعف یا قربانی بودن دست بدهد. خاطرات این رویداد به طور مستمر تکرار می‌شوند، گاه در رویا و گاه در پاسخ به اتفاقی که یادآور ان رویداد است، این خاطرات با استرس شدید و تمایل به فرار همراه هستند.

  • لالی انتخابی: امتناع از صحبت کردن در موقعیت‌های خاص

  • اختلال وسواس جبری: وجود افکار ترسناک، خودآیند و مکرر و یا تصوراتی حاد و شدید از یک نگرانی معمولی (مثلا وجود یک حس قوی که فراموش کرده ایم بخاری را خاموش کنیم یا اینکه به ویروسی کشنده مبتلا شدیم) و یا عادت‌هایی که ترک آنها زمانبر است ولی به نظر می‌رسد که باید متوقف شوند از قبیل تکرار بیش از حد یک عبارت در ذهن، وسواس در چینش دقیق اشیاء در کنار هم و یا وسواس تمیز بودن.

  • اختلال اضطراب فراگیر: نگرانی مزمن درمورد رویدادهای مختلف که با گرفتگی عضلات یا سایر نشانه های جسمی همراه باشد یا ترس مبهم و نگرانی که به یک عادت تبدیل شده است.

  • اختلال پانیک (اختلال هراس): حملات غیرمنتظره و ناگهانی هراس، یعنی موجی از ترس شدید یا هول و نگرانی که با شدت زیادی در بدن احساس می‌شوند وبا احساس مرگ قریب‌الوقوع  همراه هستند و یا نگرانی از این که در وضعیتی قرار بگیرید که این حملات دوباره تکرار شود. شاخصه اصلی این اختلال این است که در ابتدا بیش از آنکه یک پدیده روانی به نظر برسد، یک مشکل فیزیکی تصور می‌شود.

  • فوبیا (هراس): ترس بیش از حد از یک شی، موقعیت یا فعالیت خاص

  • آگورافوبیا: ترس از بیرون رفتن از خانه، فضاهای باز و یا حضور در مکان‌های ناآشنا

  • اختلال اضطراب اجتماعی: فرد مبتلا به این اختلال هنگام حضور در موقعیت‌های اجتماعی احساس اضطراب میکند و از اینکه توسط دیگران مورد ارزیابی یا قضاوت منفی قرار بگیرد هراس دارد، این اتفاق میتواند هنگام حضور در یک موقعیت خاص رخ دهد مانند سخنرانی در جمع یا هنگام حضور در موقعیت های عمومی تر از جمله موقعیت های اجتماعی روزانه.

  • وسواس فکری : تکرار افکار غیرمنطقی که باعث رفتارهای خاص و تکراری در شما می‌شود.

  • اختلال اضطراب جدایی:  ترس دوری از خانه یا عزیزان.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد