بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

کاربرگ 1-2 آزمون رفتار پریشان و نگران

❏ 1. هر کاری را با سرعت بسیار کمی انجام می دهم.

❏ 2. از افراد یا مکان هایی که من را به یاد تجربه بد گذشته می اندازند اجتناب می کنم.

❏ 3. دیگر به قیافه ام اهمیت نمی دهم.

❏ 4. زمان زیادی را صرف می کنم تا مطمئن شوم که خوب به نظر می رسم.

❏ 5. من دیگر نمیخندم.

❏ 6. وقتی عصبی هستم دستانم می لرزد.  

❏ 7. به چیزهایی توجه نمی کنم که باید به آنها رسیدگی می شد.

❏ 8. احساس می‌کنم مجبور به تکرار کارها هستم (مانند شستن دست‌ها، چک کردن قفل‌ها، مرتب کردن چیزها به روشی خاص و غیره).

❏ 9. بدون دلیل روشن گریه می کنم.

❏ 10. وقتی نگران هستم قدم می زنم.

❏ 11. گاهی اوقات نمی توانم خودم را مجبور به بلند شدن از رختخواب کنم.

❏ 12. از رفتن به مناطق شلوغ اجتناب می کنم. 

❏ 13. به نظر نمی رسد که بتوانم خودم را مجبور به ورزش کنم.

❏ 14. از خطرات اجتناب می کنم زیرا از شکست می ترسم.

❏ 15. اخیراً کارهایی را برای سرگرم شدن انجام نمی دهم.

❏ 16. همیشه در بازی ها احتیاط می کنم.

❏ 17. بخاطر نداشتن انگیزه اخیراً کارم را از دست داده ام.

❏ 18. واقعاً بی قرار هستم.

باز هم، هیچ قبولی یا مردودی در این آزمون وجود ندارد. هرچه موارد بیشتری را علامت بزنید، مشکل بزرگتر است. موارد زوج بیشتر مربوط به اضطراب هستند و اعداد فرد تا حد زیادی نشان دهنده افسردگی می باشند. البته، مانند بسیاری از افراد، شما ممکن است علائم هر دو نوع عارضه را داشته باشید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد