بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

کاربرگ 1-3 آزمون احساس غمگینی و استرس

❏ 1. بیشتر از حد معمول یبوست دارم.

❏ 2. گاهی برای لحظاتی احساس می کنم نمی توانم نفس بکشم.

❏ 3. همیشه در حال غذا خوردن هستم.

❏ 4. دست های من اغلب سرد و مرطوب هستند.

❏ 5. من میل جنسی خود را از دست داده ام.

❏ 6. گاهی با سرعت غیرعادی و سریع نفس می کشم.  

❏ 7. اخیراً برای هر حرکتی که انجام می دهم احساس سختی می کنم.

❏ 8. من به راحتی سرگیجه می گیرم.

❏ 9. اشتها ندارم.

❏ 10. کف دست من همیشه عرق می کند.

❏ 11. هر روز صبح خیلی زود از خواب بیدار می شوم و نمی توانم دوباره بخوابم.

❏ 12. تهوع و اسهال زیادی داشته ام. 

❏ 13. بیشتر از حد معمول خوابیده ام.

❏ 14. در تمام بدنم احساس لرزش می کنم.

❏ 15. دردهای بی دلیل زیادی داشته ام.

❏ 16. وقتی عصبی هستم، در سینه ام احساس فشار دارم.

❏ 17. این اواخر انرژی ندارم.

❏ 18. وقتی عصبی هستم قلبم می تپد.

هشدار!

علائم در این آزمون همچنین می تواند ناشی از بیماری های جسمی مختلف، داروهای مصرفی یا حتی نوشیدن سه فنجان قهوه در صبح باشد. اگر هر یک از علائم  در آزمون احساس غمگینی و استرس را تجربه می کنید، حتماً با پزشک خود مشاوره کنید. همیشه ایده خوبی است که یک بار در سال پزشک خود را ببینید و اگر تغییرات قابل توجهی در بدن خود احساس می کنید، دفعات معاینه را بیشتر کنید.

اگرچه احساسات فیزیکی در اضطراب و افسردگی با هم همپوشانی دارند، اما موارد زوج در آزمون فوق بیشتر با اضطراب سازگار هستند و موارد با اعداد فرد معمولاً افراد مبتلا به افسردگی را آزار می‌دهند. هیچ حد تعیین شده ای برای نشان دادن مشکل وجود ندارد. با این حال، هرچه عبارات بیشتری را علامت زده باشید، مشکل شما بدتر است.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد