بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

تصمیم گیری برای سزاوار بودن برای لذت و تفریح

افسردگی و اضطراب بر عزت نفس شما تأثیر مثبت نمی گذارد. زمانی که غمگین یا مضطرب هستید، احتمالاً زیاد به خودتان فکر نمی کنید و با عزت نفس پایین، افکاری دارید مانند: 

  • من لایق شادی یا لذت نیستم.

  • من به اندازه کافی خوب نیستم.  

  • من به اندازه کافی کار نمی کنم، بنابراین زمانی برای لذت ندارم.

  • من سزاوار تنبیه هستم نه لذت.

  • همه رو ناامید کردم چگونه می توانم خوش گذرانی را توجیه کنم؟

همانطور که ممکن است تصور کنید، این نوع افکار منجر به میل به پیگیری لذت و تفریح ​​نمی شود. آنها همچنین به طور کلی ناراحتی عاطفی را افزایش می دهند. بهتر است در این افکار تجدید نظر کنیم. مثال زیر نشان می‌دهد که چگونه افکار مختل کننده لذت‌ می‌توانند به افکار افزایش‌دهنده لذت تبدیل شوند.

مثال!

خانم تایسیز از افسردگی رنج می برد. درمانگرش به او پیشنهاد می کند که فعالیت های لذت بخش در زندگی خود را افزایش دهد. تایسیز متوجه می شود که در برابر این ایده مقاومت دارد، بنابراین او و درمانگرش دلایل بی میلی او را بررسی می کنند. آنها دو فکر مختل کننده لذت‌ را کشف می‌کنند: «من لایق لذت نیستم» و «آنطور که شایسته است، در زندگیم درآمد ندارم».


تایسیز و درمانگرش با هم کار می‌کنند تا افکار او را از بین ببرند. کاربرگ 11-5 نشان می دهد که آنها به چه چیزی می رسند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد