بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

نشانه و علائم خیانت زنان به همسرشان (مطلب ارسالی)

گاهی اوقات عدم درک درست از نشانه های خیانت زنان می‌تواند شما را به خطا بیندازد. بنابراین، این علائم را برای شما در ادامه بررسی کرده‌ایم. نکته مهم در این زمینه این است که هر یک از این موارد به‌ تنهایی نمی‌توانند خیانت زنان علیه مردان را اثبات کنند. در مجموع نشانه‌هایی هستند که می‌توانند ناشی از خیانت یا مسائل دیگر باشند. در هر حال این علائم بیانگر وجود یک مشکل در رابطه زناشویی شما هستند که باید مورد بررسی افراد متخصص به‌عنوان مشاوره خیانت همسر قرار بگیرد. 

 

احساس اضطراب و نگرانی بالا

ترس از افشا شدن رابطه مخفیانه زن، سبب می‌شود که او دائما احساس اضطراب داشته باشد و به طور غیر معمولی دستپاچه شود. شما باید سعی کنید دلیل این اضطراب و نگرانی را در ابتدا با صحبت کردن کشف کنید؛ زیرا ممکن است ناشی از مسائل دیگری هم باشد. جان گاتمن روانشناس آمریکایی برای حل این مشکل می‌گوید: «کسی شما را بهتر از همسرتان نمی‌شناسد. در مواقعی، توصیه‌ها و راهنمایی تنها چیزی است که به آن نیاز دارید، بهترین راهکار این است که وقتی احساس استرس‌زدگی می‌کنید، باهم در این‌باره حرف بزنید».

گذراندن تایم طولانی خارج از منزل

یکی از نشانه های زنی که به شوهرش خیانت می‌کند این است که ترجیح می‌دهند بیشتر تایم خود را ضرب رابطه با فرد جدید کنند. به همین دلیل زودتر از خانه خارج شده و دیرتر به خانه برمی‌گردنند. آن‌ها دائما در حال بهانه تراشی‌های متفاوت برای سپری کردن اوقات بیشتر در بیرون از محیط منزل هستند.

عصبی بودن و پرخاشگری

برخی از زنان بعد از خیانت دچار تعارضات روحی می‌شوند. آن‌ها در عین حالی که به خود حق می‌دهند، خودشان را نیز مقصر می‌دانند. در این شرایط برای رسیدن به آرامش از مکانیسم دفاعی استفاده کرده و اطرافیان را سرزنش می‌کنند تا وجدان خود را آرام کنند. به همین دلیل است که خشونت‌های بی‌دلیل از خود نشان می‌دهند. این یکی از نشانه‌های خیانت زنان محسوب می‌شود. احساس گناه این افراد را رنجور می‌کند و با کوچکترین چیزی به عکس‌العمل وا می‌دارند.

سرد شدن نسبت به همسر

سرد شدن زنان نسبت به همسر خود یکی از رایج‌ترین علائم خیانت زن به شوهر خود است. آن‌ها دیگر میلی به شریک زندگی‌شان ندارند و همواره سعی در دوری از او دارند. به طوری که زن، دیگر به همسرش محبت نمی‌کند، از رابطه جنسی با او خودداری می‌کند و در نهایت طلاق عاطفی می‌گیرد. البته این مسئله می‌تواند ناشی از عدم دریافت محبت از سوی همسر باشد و زن را به سوی خیانت سوق دهد.

تغییر در رفتار و عادت‌ها

یکی از عمده‌ترین علائم خیانت زنان را می‌توان در تغییر عادت‌های آنان جستجو کرد. زنانی که به یک‌باره تغییرات واضحی می‌کنند، مشکوک به خیانت هستند. برای مثال زنی پیش از این با حوصله بسیار به امور فرزندان و منزل رسیدگی می‌کرد اما ناگهان از کارهای منزل فراری شده و رفتار خوبی با فرزندان خود ندارد.

ابتلا به بیماری‌های مقاربتی

زمانی که زن مبتلا به بیماری‌های مقاربتی مانند زگیل و تبخال تناسلی می‌شود، در صورتی‌که همسرش این بیماری را ندارد می‌تواند خبر از رابطه فرازناشویی با شخص سومی دهد. البته توجه به این نکته مهم است که تنها راه ابتلا به بیماری‌های مقاربتی فقط و فقط رابطه جنسی نیست و گاهی استخر، محیط آلوده، مراکز زیبایی مانند برخی از دستگاه‌های لیزر و غیره می‌توانند سبب ابتلا به این بیماری شوند. در این شرایط بهترین راه مشاوره با پزشک متخصص زنان است.

تغییر در ظاهر نسبت به قبل و آراستگی ظاهری

زنانی که بیش از اندازه به خود می‌رسند و بدون آرایش از خانه بیرون نمی‌روند. در شرایطی که پیش از این، به اینگونه رفتار نمی‌کردند می‌توانند مورد سوء ظن خیانت قرار بگیرند.

تغییر در ابراز محبت به همسر و خانواده او

گاهی هم زنان از سر احساس عذاب وجدان و احساس گناه سعی دارند با ابراز محبت بخشی از اشتباه خود را جبران کنند و رفتاری متفاوت از چندی پیش پیدا می‌کنند. این تغییرات می‌تواند به‌صورت ابراز محبت رفتاری و کلامی به همسر یا اقوام و آشنایان او بروز پیدا کند. علاوه‌بر این؛ صمیمیت عاطفی هیچ‌گاه مانند روزهای اول ازدواج نیست، اما به‌طور شهودی متوجه تغییرات شریک زندگی خود می‌شوید.

توجه زیاد بر حریم خصوصی

زنانی که گوشی موبایل خود را از بقیه قایم می‌کنند و به طور یواشکی در حال چت کردن با افراد دیگر هستند یا چیزهایی را پنهان می‌کنند در معرض برداشت به‌عنوان نشانه‌های خیانت زنان قرار می‌گیرند. دکتر رابرت وایس در تحقیقات اخیر خود درباره نشانه‌های خیانت زن می‌گوید: «اگر شریک زندگی شما به‌طور ناگهانی تاریخچه مرورگر و پیام‌های خود را حذف می‌کند یا از تلفن همراه خود مانند یک جواهر سلطنتی مراقبت می‌کند، نشانه خوبی نیست.» بنابراین، می‌توان گفت یکی از نشانه های زنی که به شوهرش خیانت می‌کند، توجه زیاد بر حریم خصوصی‌اش نسبت به قبل محسوب می‌شود.

پیدا شدن وسایل جلوگیری از بارداری

یکی دیگر از این نشانه‌ها، یافتن کاندوم و وسایل جلوگیری از حاملگی در وسایل شخصی زنان به شمار می‌رود. در صورتی که این وسایل برای شوهر او نباشد.

تغییر در هزینه و مخارج

تغییر ناگهانی و زیاد در مخارج زنان می‌تواند نشانه‌ موضوعی باشد که دوست ندارند همسر خود از آن آگاه باشد. برخی از خانم‌ها سعی در جمع کردن مبلغی قابل توجه برای جدا شدن از همسر خود هستند. به همین دلیل در گرفتن خرجی از شوهرشان دچار تغییر رویه می‌شوند.

اگر همسر شما توضیحی در مورد هزینه‌های خود ندارد یا به‌طور ناگهانی پول موجود در حساب‌های مشترک شما کاهش پیدا می‌کند می‌توانید به‌عنوان علائم خیانت زنان به‌طور احتمالی به آن فکر کنید.

تمرکز بر استقلال فردی

برخی از زنان مدت‌ها قبل از جدایی به این نتیجه می‌رسند، مستقل شدن را تمرین کنند تا در صورت جدایی، به همسر خود وابسته نباشند. آن‌ها رفته رفته در هیچ کاری از شوهرشان مشورت نمی‌گیرند و از حمایت او بهره نمی‌گیرند. به عبارت دیگر سعی می‌کنند فاصله بگیرند و زمینه یک زندگی مستقل را ایجاد کنند. در این شرایط مشاوره طلاق می‌تواند در این فرایند تاثیرگذار باشد.

فراموش کردن تاریخ‌های مهم

زنانی که به سمت روابط جدید کشیده می‌شوند دیگر تمایلی به خوش‌گذارنی با همسر خود ندارند. آن‌ها هیچ کدام از تاریخ‌های مهم مانند: سالگرد عقد و عروسی، تولد همسر و.. را به یاد نمی‌سپارند و بی‌توجه از آن رد می‌شوند.

کاهش روابط جنسی در رابطه زناشویی

یکی دیگر از نشانه های خیانت زن را می‌توان کاهش روابط جنسی دانست. البته این مسئله چیز صددرصد نیست و ممکن است ناشی از مشکلات دیگری در رابطه بین زن و مرد باشد. در این شرایط برای آگاهی از اینکه سرچشمه این مشکل چیست، کمک از یک فرد متخصص برای مشاوره زناشویی مفید خواهد بود. بهتر است که تنها به این عامل اتکا نکنید و از مشاور خود کمک بگیرید.

نداشتن پاسخ مشخص در مورد خیانت

قبل از هرچیزی شما باید توانایی صحبت‌کردن با طرف مقابل خود را داشته باشید و بتوانید با او درباره خیانت صحبت کنید و مستقیم بپرسید. اگر همسر شما از پاسخ مستقیم به این سوال اجتناب می‌کند یا با به میان آوردن بحث‌های دیگری ذهن شما را از این موضوع منحرف می‌کند می‌تواند نشانه زنی که به شوهرش خیانت می‌کند، باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد