بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

نحوه مقابله با استرس برای جلوگیری از سردرد (مطلب ارسالی)

سردردهای استرسی به طور مداوم 78 درصد از جمعیت را تحت تاثیر قرار می دهند. آنها با افزایش تنش در گردن، شانه ها و فک مرتبط هستند که تمایل به تشدید درد دارند، که همگی می توانند بسیار محدود کننده باشند.از دیدگاه روانشناسی، تحلیل این نوع درد جالب است. این یکی از بدترین علائم استرس است که آناتومی هیجانی آن تعادل شیمیایی مغز، ماهیچه‌ها، مهره‌ها و اعصاب جمجمه‌ای را تغییر می‌دهد که تنها باعث  افزایش تنش و درد می‌شود. 

 

سردرد و هیجان های منفی

بدن تأثیر هر یک از هیجان های مثبت یا منفی ما را هدایت می کند و دریافت می کند. رابطه صمیمانه بین سردرد و استرس به دور از اینکه یک عمل ظریف باشد، نتیجه سیستم پیچیده ای است که در آن انتقال دهنده های عصبی، متابولیت ها، اعصاب و قلب فرآیندی را آغاز می کنند که کنترل آن دشوار است.

بر اساس مطالعه‌ای که توسط دانشگاه مریلند انجام شده است، سردردهای تنشی مرتبط با استرس، زنان را بیشتر از مردان تحت تأثیر قرار می‌دهند. این نوع سردرد علیرغم اینکه یکی از رایج ترین انواع درد است، یکی از فراموش شده ترین و درمان آن دشوار است.

با این حال، همانطور که می گویند در مواردی مانند این، شما باید دشمن خود را بشناسید تا بتوانید با بهترین سلاح های خود، آنهایی که متناسب با ویژگی ها و نیازهای شما هستند، با آن مقابله کنید. برای این نوع سردرد، مصرف مسکن همیشه مفید نیست، بنابراین باید در مورد استراتژی‌ها و تکنیک‌های پیشگیری بیشتر بدانید.

منشا سردردهای استرسی

هنوز دقیقاً مشخص نیست که سردردهای تنشی مرتبط با استرس چگونه منشا می گیرند. برای سال‌ها، دانشمندان فکر می‌کردند که علت اصلی آن سفت شدن ماهیچه‌های شانه، گردن، سر و فک در هنگام احساس تنش است.

باید به خاطر داشته باشیم که استرس و اضطراب مانند زنگ خطری برای مغز هستند که نشان دهنده خطری است که باید از آن فرار کنیم. غرایز ما ما را برای فرار آماده می‌کنند، اما جنبه عقلانی ما را متوقف می‌کند و ما را موظف می‌کند که ساکن بمانیم، که باعث تنش‌های زیادی می‌شود.

جدیدترین نتیجه ای که متخصصان به آن رسیده اند این است که تنش عضلانی آزاد شدن برخی از انتقال دهنده های عصبی مانند سروتونین را فعال می کند که مسیرهای درد را در مغز فعال می کند.

جالب است که بعد از برگشتن از سر کار یا وقتی آخر هفته می‌رسد، می‌توانیم از این سردردها نیز رنج ببریم. بدن و مغز نمی توانند معنی آرامش را به خاطر بیاورند و درد باقی می ماند یا حتی افزایش می یابد.

نحوه مقابله با استرس برای جلوگیری از سردرد

همانطور که قبلاً گفتیم، هر کس باید روش خود را پیدا کند که متناسب با نیازهایش باشد. با کمک پزشکی و راهکارهای مناسب برای مبارزه با استرس روزانه، می توانید این نوع درد رایج را به روشی بسیار بهتر مدیریت کنید.

ما از شما دعوت می کنیم تا در مورد دو تکنیک ساده که ممکن است به شما کمک کند فکر کنید:

آگاهی. محدودیت هایی را تعیین کنید که می خواهید هر روز به آنها برسید. یک اشتباه رایج این است که برنامه خود را با وظایف بیش از حد پر می کنید و در طول روز لیست هایی را روی لیست تهیه می کنید. شاید زمان آن رسیده است که محدودیت هایی را تعیین کنید. به مواردی مانند: “من در مورد چیزهایی که مهم نیستند نگران نخواهم شد”، “نخواهم گذاشت این موضوع روی من تاثیر بگذارد”، “من دیگر اجازه نمی دهم آن شخص مرا آزار دهد،” در ساعت 6:00 می ایستم و استراحت می کنم و غیره.

روز خود را با آرامش شروع کنید و به پایان برسانید. ممکن است احمقانه به نظر برسد، اما چیزی به سادگی نیم ساعت زودتر بیدار شدن و لذت بردن از چند لحظه آرامش، سکوت و مدیتیشن می تواند به شما کمک کند روز را با تعادل بیشتری روبرو کنید. این کار نیز باید در پایان روز تکرار شود. دو ساعت قبل از رفتن به رختخواب، به خاطر داشته باشید که به خودتان زمان استراحت بدهید.

همه چیز در مورد یافتن زمانی برای برقراری ارتباط مجدد با زندگی و خود است. به خود اجازه دهید آرام، متعادل و مهمتر از همه حاضر باشید و خود را در معرض امواج بی امان استرس قرار ندهید که ضربان قلب شما را تندتر می کند و شما را از اولویت هایتان دور می کند.

سردرد تنها اولین علامت هشدار دهنده استرس یا اضطراب است. برای جلوگیری از این سردردها و سایر مشکلاتی که ممکن است رخ دهد، باید از استرس و اضطراب که رایج و در عین حال خطرناک هستند جلوگیری کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد