بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

کاربرگ 18-4 تمرین مدح دوستی فوق العاده ارزشمند

فرهاد عزیز!

به من تکلیف داده شد که برای کسی که تغییری در زندگی من ایجاد کرده است، یک توصیف نامه بنویسم و حدس بزنید من چه کسی را انتخاب کردم؟ بله، شما! در ابتدا احساس بسیار عجیبی در مورد این موضوع داشتم، اما هر چه بیشتر به آن فکر می کردم، بیشتر از این ایده خوشم می آمد. فکر کنم هرگز نتوانستم از خوبی که در حق من انجام دادید سپاسگزاری کامل کنم. شما به من خیلی کمک کردید تا بر اضطراب اجتماعی‌ام غلبه کنم و حال فرصت خوبی هست تا از شما قدردانی کنم. سال اول دانشگاه برای من وحشتناک بود. دوستی با شما مرا از بدبختی کامل نجات داد. 

 

شما مرا زیر بال خود گرفتید و مرا تشویق به انجام کارهایی کردید که فکر نمی کردم بتوانم. شما برای من الگو هستید و به من یاد دادید که چگونه با زنان معاشرت کنم. روزهای خیلی خوبی داشتیم، اینطور نیست؟ گاهی اوقات افسرده با روحیه ای ضعیف بودم، و شما تکان عاطفی به من می دادید تا از پریشان حالی در بیایم. به من گفتید که باید مشاوره بگیرم وای چقدر دلم نمیخواست بشنوم! اما حق با شما بود. شما کل تجربه سال اول زندگی من را در دانشگاه تغییر دادی. من به شما ارزش ویژه ای قائلم.


رفیق! من از شما برای انجام کارهای مفیدت تمجید و تشکر می کنم. دوستی شما برای من فوق العاده ارزشمند است. حالا قبل از اینکه اشکهایم سرازیر شوند، بهتر است این نامه را به اتمام برسانم! اما از صمیم قلب، از تمام کارهایی که انجام دادید یک عمر از شما قدردانی می کنم.

رفیق همیشگی شما،

آدالان

_________________________________________________________


از کاربرگ 18-5 و دستورالعمل های زیر برای تکمیل تمرین توصیف نامه خود استفاده کنید.


1. فردی را از زندگی خود انتخاب کنید که واقعاً تغییر مثبتی در زندگی شما ایجاد کرده است. در حالت ایده‌آل، فردی که انتخاب می‌کنید نباید کسی باشد که با او رابطه عاشقانه دارید.

2. حداقل دو یا سه پاراگراف بنویسید که قدردانی خود را ابراز کنید و به فرد مورد نظر بگویید که برای شما چه کرده است. توصیف نامه خود را به صورت طولانی بنویسید.

3. زمانی را برای ملاقات با شخصی که برای او نامه نوشتید تعیین کنید و توصیف نامه خود را با صدای بلند برای او بخوانید.

4. مدتی را صرف صحبت با فرد انتخابی خود کنید.

5. در کاربرگ 18-6، در مورد این تمرین و چیزهای خوبی که از افراد و وقایع در زندگی آموخته اید، فکر کنید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد