بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

برگه 18-12 آزمون شفاف سازی ارزش ها- راهکار فوق العاده برای لذت بردن از کار

آنچه که اهورا از دنیای روان برداشت کرده (لذت از کار) 

اگر از کاری که می کنید لذت نبرید، بعد از مدتی دچار کسلی یا روزمرگی میشوید. و موضوع تنها به همین جا و محیط کار ختم نمی شود، بلکه آثار آن در شخصیت و یا رفتار شما در محیط خانه اثر می گذارد.

  • از معاشرت با افرادی که با آنها کار می‌کنید لذت ببرید- لبخند بزنید و با همکاران خود به صورت اثربخش مرتبط شوید. آنها را بشناسید و از معاشرت با آنان دوری نکنید. اگر از گذراندن وقت با افرادی که با آن‌ها کار می‌کنید لذت می‌برید، این می‌تواند کمک زیادی به لذت‌بخش‌تر کردن کار شما کند.

  • بر روی کار مورد نظر تمرکز کنید- سعی کنید حواستان با نگرانی در مورد کارهای دیگری که باید انجام دهید پرت نشود به بیان دیگر سعی کنید در لحظه زندگی کنید.

  • استراحت به اندازه کار مهم است- حتی شده برای پنج دقیقه از کار دست بکشید و کمی در فضای باز استراحت کنید. علاوه بر استراحت جسمی ذهن شما برای بازیابی انرژی خود برای ادامه کار در طول روز نیاز به این استراحت دارد.

  • در مورد انتظاراتی که از شما می‌رود شفاف و صریح باشید- هرچه با مدیر خود و سایر افرادی که با آن‌ها کار می‌کنید، صریح‌تر و مصمم‌تر باشید، در درازمدت برای شما بهتر خواهد بود.

  • کار خود را در محل کار رها کنید- وقتی در میانه یک پروژه سخت با تاریخ تحویل طولانی هستید، به راحتی می‌توانید آنقدر تحت تاثیر کار خود قرار بگیرید که آن را با خود (به صورت ذهنی) به خانه ببرید. این نه تنها برای سلامت روانی شما مضر است، بلکه ممکن است روابط شما با دوستان و خانواده نیز آسیب ببیند و ممکن است از شغل خود عصبانی شوید.

  • هر جا نیاز است کارها را به دیگران محول کنید.

  • چندین کار بی نتیجه است- از چند وظیفه ای که در روز به شما سپرده شده است تک تک سراغ کارها بروید و با تمرکز بالا و کافی به آنها بپردازید.

  • محیط کاری خود را خوشایندتر کنید- یاد بگیرید در محیط کاری شوخی و سرگرمی بیشتری داشته باشید، بیشتر بخندید و احساس خوب به دست آورید. 

  • روز خود را قبل از آنکه به خانه برگردید مرور کنید.

  • هنگامی که کار را ترک می‌کنید از فکر آن بیرون بیایید-  نگذارید دغدغه‌های شغلی، ذهن شما را به خود مشغول کند. زمانی که از محیط کار خارج می‌شوید با همه وقایع و اتفاقات کاری خداحافظی کنید.

  • عاشقانه کار را انتخاب کنید- زمانی که کاری را انتخاب می کنید به این نکته فکر کنید که آن را آنقدر دوست دارید که دائم به آن مشغول باشید و از آن خسته نشوید. حس بد به کار باعث به هدر رفتن انرژی شما خواهد شد و شما را بیش از اندازه خسته میکند.

  • حفظ آرامش در چالش ها- سعی کنید در شرایط بحرانی و سخت، در بحث های تنش زا و گفتمان عصبی عجولانه وارد فاز تصمیم گیری های احساسی نشوید.

  • برای روبه‌رو شدن با روز خود، انگیزه بگیرید- نگرش مثبت می‌تواند باعث لذت و همین‌طور اثربخشی بیشتر فعالیت‌های شما در آن روز شود.

  • برنامه‌ریزی کنید و لیست کارهای روزمره را تهیه کنید.

  • مراقب فرسودگی شغلی باشید- ممکن است به دلیل استرس، کار بیش از حد و فرسودگی احساس غم و اندوه کنید. با پیشرفت فرسودگی شغلی، به تدریج مستأصل و افسرده تر می‌شوید تا جایی که رفتن به سر کار برایتان دشوار است. قبل از اینکه فرسودگی شغلی به این حد برسد، باید از یک متخصص کمک بگیرید.

  • چشم‌انداز شغلی خود را ببینید- یکی از توصیه‌هایی که می‌شود این است که برخی کارهای داوطلبانه انجام دهید تا دیدگاه وسیع‌تری نسبت به دنیای پیرامون خود به دست آورید و همچنین سعی کنید راهی برای مشارکت کلی در جامعه بیابید.

  • شما فراتر از شغلتان هستید- هویت شخصی خود را بیش از حد به کار خود پیوند نزنید.

  • کارتان را نوعی بازی فرض کنید- برای مثال اگر فروشنده هستید، فکر کنید جنس شما همان توپ است و مشتری شما یار شما است. هر زمان که توانستید جنسی را بفروشید احساس کنید که پاس گل دادید و شادی کنید.  یا می توانید با هر بازی دیگر مشابه سازی کنید.


برگه 18-12 آزمون شفاف سازی ارزش ها- راهکار فوق العاده برای لذت بردن از کار


داشتن بچه های شاد

  کار رضایت بخش   

غذای خوب   

ظاهر جذاب، تناسب‌اندام 

تحقیق، پیگیری دانش  

معنویت، بینش، عبودیت 

دارایی های گران قیمت 

شریک دوست داشتنی  

پول، اقتصاد 

اهدای پول به دیگران   

لذت، سرگرمی، تفریح 

پاکسازی محیط 

استقلال، برتری برابر

فعالیت سیاسی    

ریسک پذیری، هیجان   

رقابت، عزم راسخ 

خلاقیت، تجربه، تخصص

اوقات فراغت   

اعتبار داشتن  و تمرکز 

صداقت، وفاداری، انصاف 

دستاورد، سخت‌کوشی

برنده شدن   

تنوع، پویایی

زندگی خانوادگی   

 نوع‌دوستی

خوشبختی، سلامتی  

بصیرت، هوش، نبوغ 

مقام، رشد

جستجو در اینترنت 

کمک به جامعه    

آرزو، اشتیاق

رقابت‌پذیری، اثربخشی

ثبات، بهره‌وری 

پیشرفت مداوم  

کنترل، انضباط 

حسن نیت، خوبی 

دموکراسی، آزادی 

اعتماد، صداقت، احترام

اثربخشی، روان بودن    

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد