بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

کاربرگ 17-11 مختل کننده رضایت کاکو- شادی خود را احیا کنید

فکر مختل کننده رضایت: هر بار که چنین افکاری به ذهنم خطور می‌کند، صدای مادرم به ذهنم می آید که به من می‌گوید که من هرگز به چیزی نمی‌رسم.

1. چه شواهدی دارم که فکر "مختل کننده رضایت"، مورد قبول یا تکذیب من هست؟

من به شیوه ای خوب پیش می روم. من یک شغل خوب با پتانسیل زیادی برای پیشرفت دارم. مادرم در مورد چیزهای زیادی در زندگی من اشتباه کرده است که تقریباً خنده دار میباشند. 

2. اگر یکی از دوستانم به من بگوید که این فکر را داشته است، آیا فکر می‌کنم منطقی یا خود باختگی به نظر می‌رسد؟

من دوستانی دارم که ورزشکاران خوبی هستند و آنها را تشویق به رقابت کرده ام. اگر دوستم به من بگوید که به خاطر چیزی که مادرش می‌گوید، احساس شکست می‌کند، به او می‌گویم که مانند یک بزرگسال رفتار کند و از این مسائل بگذرد.

3. آیا تجربیاتی در زندگی ام دارم که بتواند این فکر را تکذیب کند؟

من در مسابقات چندین گل زده ام. من فردی ناتوان نیستم که قادر به موفقیت نباشد. من مجبور نیستم برای اینکه به جایی و مقامی برسم بهترین فوتبالیست دنیا باشم، اما هی، من خیلی خوب هستم.

4. آیا فکر "مختل کننده رضایت" تحریف شده است و آیا می توانم فکر جایگزین دقیق تری داشته باشم؟ (برای اطلاعات بیشتر در مورد تحریف فکر به فصل 6 مراجعه کنید.)

واضح است که دیدگاه مادرم ربطی به واقعیت ندارد و بسیار تحریف شده است. شواهد نشان می دهد عملکرد من عالی است. من می توانم فکر مختل کننده رضایت خود را با این جمله جایگزین کنم: «من در ورزش فوتبال عالی عمل می کنم. من دیگر نیازی به گوش دادن به صدای مادرم ندارم.»

_________________________________________________________


پس از اینکه کاکو به پرسش‌های مختل کننده رضایت پاسخ داد، متوجه می‌شود که اجازه داده است تفکر تحریف شده در لذت او اختلال ایجاد کند.


تمرین!

اکنون که نحوه انجام آن را دیدید، افکار وقفه دهنده رضایت خود را در کاربرگ 17-12 دنبال کنید.


1. در ستون سمت راست، از چند کلمه استفاده کنید تا اتفاقی رضایت‌بخش را به تصویر بکشید.

2. اگر در ابتدا افکار رضایت بخشی در مورد آن رویداد داشتید، آنها را در ستون وسط ثبت کنید. اگر چنین افکاری نداشتید، این ستون را خالی بگذارید.

3. افکار قطع کننده رضایت خود را در ستون سمت چپ ثبت کنید. به یاد داشته باشید، اینها افکاری هستند که به نحوی لذتهای شما را می خواهند از بین ببرند.


نکته!

برخی از افراد تقریباً به طور خودکار رضایت خود را مختل میکنند با باورهای عمومی مانند: "تفریح ​​بیهوده است"، "من لیاقت خوش گذرانی را ندارم" یا "من قبلا باید این کار را میکردم". این افکار حتی قبل از شروع رضایت، شادمانی را متوقف می کنند. به  چنین باورهایی در تفکر خود توجه کنید و مواظب آنها باشید و در فصل 7 و 11 در مورد آنها بیشتر بخوانید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد