بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

کاربرگ 17-14 بازتاب های من- غلبه بر افکار منفی که حس مثبت بودن را ماندگار کند

آنچه که آرتا از دنیای روان برداشت کرده (غلبه بر افکار منفی)  

شادی یک احساس درونی است که به بیرون سرایت می­کند. رضایت حقیقی زمانی رخ می‌­دهد که با خود، دیگران و طبیعت در صلح و آرامش باشید.

  • اجازه بدهید افکار منفی خارج شوند و درباره آن‌ها صحبت کنید- نگه داشتن افکار منفی در ذهن می‌تواند وضعیت منفی‌بافی ما را تشدید کند، درحالی‌که گفتگو با افراد مورد اعتماد و صمیمیت ما درباره آن می‌تواند به سبک شدن ذهن و خارج شدن از وضعیت فشار کمک کند.

  • انجام دادن کارهای مورد علاقه- گذراندن روز با انجام کاری که به آن عشق می‌­ورزید کلید داشتن یک زندگی شاد است. انجام دادن کاری که به آن علاقه دارید احساس رضایت و شادی بسیاری به شما می‌دهد. از انجام کارهای جدید نترسید. ممکن است استعداد شما در کارهای هنری، ورزشی یا فنی باشد.

  • جشن پیروزی- جشن گرفتن پیروزی های کوچک در زندگی ما می باشد. همیشه لیستی از دستاورد های کوچک خود را تهیه کرده و شادی خود را از دست یابی به آنها ابراز نمایید.

  • زندگی کنید و به لحظه حال برگردید- باید تمام توجه خود را به لحظه حال و آنچه در حال حاضر در پیش روی ماست، معطوف کنید. این کار را به یک عادت در زندگی خود تبدیل کنید تا وقت و ذهن خود را صرف زمان حال کنید. تجربه می‌گوید در چنین شرایطی به طور طبیعی افکار منفی کم‌تر و ذهن بازتر و سازنده‌تری خواهید داشت.

  • به موزه، آکواریوم یا باغ وحش بروید- موزه‌ها، آکواریوم و باغ وحش مراکز تفریحی هستند. بازدید از تاریخ و پیشینه‌ هم تفریحی جذاب و هم آموزنده برای تمام افراد است. 

  • یک برنامه ورزشی مختصر را مد نظر قرار دهید.

  • مهارت جدیدی را بیاموزید- یادگیری یک زبان خارجی مانند یادگیری زبان ژاپنی به روش آنلاین، بافتنی یا تعمیر و نگهداری آسان خودرو شخصی، عکاسی یا کار با ابزار و ویرایش عکس و بسیاری از مهارت‌های دیگر.

  • اجازه ندهید که ترس‌های مبهم شما را تحت‌تأثیر قرار دهد-  وقتی بدترین حالت ممکن را به طور منطقی ارزیابی می‌کنید، خواهید دید که ترس پدید آمده آن‌چنان نیست که در ابتدا نشان می‌داد. شما حتی می‌توانید لیستی از وقایع را یادداشت کنید و بدترین سناریو‌های احتمالی را فهرست کنید. با انجام این کار شما در مورد وضعیت و کار‌هایی که می‌توانید برای رفع آن‌ها انجام بدهید، شفافیت کسب می‌کنید و این موجب می‌شود که ترس‌ها دیگر آنچنان بزرگ جلوه نکنند.

  •  مثبت بودن را به زندگی شخص دیگری ببرید- وقتی ذهن شما درگیر افکار منفی است، می‌توانید با مهر و محبت و انتقال حس مثبت بودن به فردی دیگر که ممکن است او هم به افکار منفی گرفتار شده باشد، به نوعی دوباره احساس بهتر بودن و خوش‌بینی را به خود بازگردانید.

  • سپاس‌گزار داشته‌های خود باشیم.

  • روز را به گونه‌ای شروع کنید که حس مثبت بودن را تداعی کند- شروع مثبت باعث می‌شود که تا پایان روز و تا زمان خواب با آن احساسات و طرز تفکر خوش‌بینانه همراه باشیم. برای آغاز یک روز خوب و سرشار از احساسات مثبت راه‌های زیادی وجود دارد؛ اما به طور ساده می‌توانید روز خود را با یادآوری یک چیز مثبت درست بعد از بیدار شدن آغاز کنید.

  • وقتی در وضعیت منفی قرار دارید، دنبال چیز‌های مثبت بگردید- برای مقابله با چنین وضعیتی به جای افکار منفی باید سوالات بهتری از خود بپرسید سوالاتی مانند: چه چیز خوبی در مورد این وضعیت وجود دارد؟ چه کاری است که می‌توانم دفعه بعد انجام بدهم تا احتمالاً نتیجه بهتری داشته باشم؟ چه چیزی می‌توانم از این وضعیت بیاموزم؟ چگونه بهترین دوستان و یا نزدیکان من در این شرایط می‌توانند من را حمایت و کمک کنند؟

  • یادآوری: مردم به آنچه می‌گویید یا انجام می‌دهید، اهمیتی نمی‌دهند- وقتی به آنچه مردم درباره کار‌ها و افکار شما می‌گویند یا واکنش نشان می‌دهند اهمیت بدهید، به‌سادگی در دام افکار منفی گرفتار خواهید شد. وقتی مردم درباره اعمال شما صحبت می‌کنند، بدان معنا نیست که وقت زیادی صرف بررسی عملکرد شما کرده‌اند؛ بلکه فقط به صورت لحظه‌ای رفتار‌های شما را قضاوت می‌کنند. شما نیز می‌توانید به طعنه‌ها و انتقادات آن‌ها بی تفاوت شوید و ذهن خود را از درگیری‌های بیشتر برهانید.

  • افکار منفی خود را زیر سوال ببرید- از خودتان بپرسید که آیا باید شما (افکار منفی) را جدی بگیرم؟ باور کنید در بیش‌تر موارد پاسخ شما این است. صادقانه باید بگویم نه! من نباید شما (افکار منفی) را جدی بگیرم! چون در آن لحظه خسته و یا تحت فشار بودم و یا بیش از حد کار کرده‌ام، افکار منفی توانست در ذهن من نفوذ کنند. شاید بیش از حد روی یک اشتباه کوچک و یا یک روز بد تمرکز کردم. به جای آن می‌توانستم روی ۹۵ درصد بقیه روزم تمرکز کنم که وضعیت مثبتی دارد.

  • افکار منفی را با مواردی جدید در زندگی خود جایگزین کنید- از خود سوال کنید که اجازه ورود چه چیز‌های را به ذهنتان می‌دهید. از خودتان بپرسید منشأ اصلی افکار منفی در زندگی شما چیست؟ وقت آزاد شده خود را صرف کار کردن روی منابع مثبت‌تر کنید. مثلاً ارتباط خود را با افرادی که قبلاً در زندگی شما نقش مثبتی داشتند، افزایش بدهید یا وقت خود را صرف اکتشاف موارد جدیدی کنید که به زندگی شما انگیزه می‌دهند.

  • از کاه کوه نسازید.


کاربرگ 17-14 بازتاب های من- غلبه بر افکار منفی که حس مثبت بودن ماندگار کند

_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد