بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

کاربرگ 18-1 خاطرات سپاسگزاری آیلین- احساس رضایت عمیق تراز زندگی

روز 

موردی که برای آن احساس سپاسگزاری می کنم

شنبه 

1) امروز صبح یک جای پارک عالی پیدا کردم. 2) نیم کیلو وزنم کم شده. 3) امروز کار به خوبی پیش رفت. 4) من عاشق سگم هستم! 5) بچه های من فوق العاده هستند. 

یکشنبه 

1) همان جای پارک امروز هم خالی بود! 2) هوا فوق العاده است. 3) بچه ها تکالیفشان را بدون اینکه من نق بزنم انجام دادند. 4) خیلی خوشحالم که سلامتی خوبی دارم. 5) ترافیک امروز خیلی بد نبود. 6) در حال حاضر هیچ مشکل مالی ندارم.

دوشنبه

1) شهرم را دوست دارم. 2) هیچ اتفاق بدی در محل کار رخ نداد. 3) در مسیرهای قدم زنی برای پیاده روی رفتم. 4) من افسرده نیستم. 5) ماشینم را دوست دارم.

سه شنبه 

1) بچه ها بدون غر زدن همیشگی به مدرسه رفتند. 2) امروز ترافیک خیلی خوب بود. 3) در جاده ای که در آن پلیس مخفی با رادار داشت بدون اینکه گرفتار شوم، رد شدم! 4) در کلاس ایروبیکم خوش گذشت. 5) با دوستم لاچین صحبت خوبی داشتم.

چهارشنبه

1) چهارشنبه است! 2) به نظر می رسد ممکن است افزایش حقوق داشته باشم. 3) با دوستم ناهار خوشمزه ای خوردم. 4) من افسرده نیستم. 5) فیلم خوبی دیدم.

 

پنجشنبه

1) از تماشای بازی فوتبال دخترم لذت بردم. 2) من با تماشای بچه‌های همسایه‌ احساس خوبی داشتم . 3) قبض تعمیر کولر گازی آنقدر که می ترسیدم بد نبود. 4) من افسرده نیستم! 5) با دوستم برای شام بیرون رفتم. به ما خوش گذشت.

 

جمعه 

1) گوجه کاشتم. 2) بچه ها را به خانه دوستشان بردم و چند ساعتی برای خودم وقت گذاشتم. 3) با مادرم صحبت کردم و به نظر روحیه خوبی داشت. 4) نیم کیلو دیگر وزن کم کردم. 5) از شروع دوباره هفته کمی احساس ناراحتی میکردم، اما خودم را از حال بد بیرون کشیدم. قبلاً نمی توانستم این کار را انجام دهم.


آیلین تعجب می کند که چقدر حس خوبی دارد و روندی که دارد، باعث می شود او برای چند هفته احساس قدردانی کند. او بیشتر از قبل شروع به ورزش می کند و احساس رضایت عمیق تری از زندگی خود دارد.


تمرین!

با استفاده از خاطرات سپاسگزاری آیلین به عنوان راهنما، دفترچه خاطرات خود را در کاربرگ 18-2 پر کنید.


1. در هر روز هفته به پنج مورد فکر کنید که موجب حس قدردانی شده اند. این موارد می توانند بسیار کوچک باشند، مانند پیدا کردن یک جای پارک عالی و مهمتر از همه سلامتی شما.

2. هر مورد را در روز مربوط به آن در دفتر خاطرات خود بنویسید و در مورد میزان قدردانی خود در آن روز فکر کنید.

3. در پایان هفته آموخته خود را در نتیجه توجه به چیزهایی که باعث احساس قدردانی شده اند را در کاربرگ 18-3 یادداشت کنید.


این تمرین را هر هفته به مدت یک ماه و هر از گاهی در آینده ادامه دهید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد