بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

برای کاهش تنش صورت خود را در آب یخ غوطه ور کنید

این تکنیک بسیار عجیب به نظر می رسد، اما اثر می کند. هنگامی که ناراحتی شما شدید است، یک تشت یا سطل بزرگ را با آب یخ پر کنید (درست است، آب یخ)، یک نفس عمیق بکشید و صورت خود را برای 30 ثانیه یا بیشتر در آب غوطه ور کنید. باور کنید، آنقدرها هم که به نظر می رسد وحشتناک نیست. اعتقاد بر این است که این تکنیک آرام بخش اثر دارد زیرا چیزی را که به عنوان رفلکس شیرجه بدن شناخته می شود را برمی انگیزد. هنگامی که در آب سرد قرار میگیرید، بدن متابولیسم خود را کند می کند تا از اندام های حیاتی محافظت کند. متابولیسم آهسته تنش را کاهش می دهد، بنابراین وقتی صورت شما در آب یخ قرار می گیرد، متابولیسم شما کند می شود، تنش شما کاهش می یابد، و دیگر نگران چیزهایی که شما را آزار می دهند دست از سرتان برمی دارد و صحبت های منفی ذهن شما متوقف می شود. همانطور که گفتیم عجیب به نظر می رسد، اما از شما می خواهیم که آن را امتحان کنید!


آنچه که عارف از دنیای روان برداشت کرده (شنا در آب سرد)

بسیاری از مردم در سراسر جهان دوش آب سرد می‌گیرند، در آب یخ شنا می‌کنند، یا حمام یخ می‌گیرند. آنها می‌گویند این کارها آنها را سرزنده می‌کند، خلق و خوی‌شان را بهبود می‌بخشد، و دردهای عضلانی‌شان را تسکین می‌دهد. در عین حال، کارشناسان هشدار می‌دهند که گرچه حمام یخ ممکن است برای برخی سودمند باشد، برای برخی دیگر خطرناک باشد.

  • روحیه و خلق‌وخو را هم بهبود می‌بخشد- اگر به طور روزانه حمام یخ یا دوش آب سرد بگیرید، ممکن است از بدخلقی‌ها و زودرنجی‌ها در امان بمانید و خلق‌وخوی بهتری داشته باشید.
  • گردش خون را بهبود می بخشد- گردش خون در اندام ها و هسته مرکزی بدن بهبود می یابد. شنا کردن در آب سرد به بهبود گردش خون در مویرگ ها، شریان ها و رگ ها منجر می شود. واکنش های مختلف تنفسی و قلبی به علت خنک سازی سریع پوست به وجود می آید. در این حالت افزایش ناگهانی در میزان تنفس رخ خواهد دارد. اگر از فشار خون بالا یا بیماری قلبی رنج می برید، این تغییرات ممکن است برایتان خطرناک باشد.
  • شنا در آب‌های سرد و شور سبب بهبود تنفس می شود- شنا درون آب‌های سرد و شور مانند دریا و دریاچه‌ می‌تواند سبب بهبود تنفس شود، چرا که آب‌های شور سبب پاک کردن سینوس‌ها و تقویت مژک‌ها می‌شود. 
  • در بهبود میل جنسی نقش دارد- میل جنسی با قرار دادن بدن در آب سرد افزایش می یابد. غوطه ور شدن در آب سرد باعث افزایش تولید تستوسترون در مردان و استروژن در زنان می شود. در نتیجه، افزایش میل جنسی و باروری هم در مردان و هم در زنان رخ می دهد. با توجه به افزایش میل جنسی، افزایش عزت نفس، افزایش اعتماد به نفس و بهبود حالات روح از دیگر مزایای شنا کردن در آب سرد است.
  • شنا در آب‌های سرد و شور سبب بهبود سلامت پوست می شود- شنا درون آب‌های سرد و شور می‌تواند سبب جذب مواد مغذی مانند سدیم،منیزیم، کلسیم، کلرید و سولفات شود. همین امر تاثیر بسیار زیادی در درمان مشکلات پوستی چون اگزما و پسوریازیس دارد.
  • متابولیسم را افزایش می دهد- زمانی که در آب سرد شنا می کنید، قلب شما باید سریعتر خون را پمپ کند. بنابراین بدن شما باید سخت تر کار کند تا خود را گرم نگه دارد. به عبارت دیگر، به این ترتیب متابولیسم و گردش خون افزایش می یابد تا حرارت بیشتری به وجود آمده و بدن به این ترتیب گرم شود. بدین ترتیب، بدن شما کالری بیشتری نسبت به زمانی که در آب گرم شنا می کنید می سوزاند. 
  • تقویت سیستم ایمنی بدن می شود- شنا درون آب سرد تاثیر چشمگیری بر روی سلامت و تقویت سیستم ایمنی بدن دارد. طبق تحقیقات صورت گرفته، شنا در آب سرد سبب افزایش تعداد گلبول‌های سفید بدن می‌شود. همین افزایش گلبول‌های سفید سبب تقویت سیستم ایمنی در هنگام مواجه با خطر و بیماری می‌شود. 
  • استرس را کاهش می دهد- هنگامی که شما در آب سرد شنا می کنید، بدن فشار روانی و جسمی را از خود دور می کند. با انجام مکرر این کار می توانید هر دو این عوامل را مدیریت کنید و قوی تر شوید. شناگرانی که در آب سرد شنا می کنند به طور طبیعی آرام تر هستند. هنگامی که با ناراحتی مواجه می شوید، سعی کنید در آب خنک شنا کنید. 
  • درد را کاهش می دهد- از آن جا که یکی از مزایای شنا کردن در آب سرد بهبود گردش خون است، مناطقی از بدن که تحت التهاب هستند به سرعت بهبود می یابند. در نتیجه، درد کمتری ایجاد می شود.
  • اندورفین ها را در بدن آزاد می کند- آب سرد سیستم عصبی پاراسمپاتیک شما را نیز تحریک می کند. تحریک این سیستم به ترمیم بدن کمک خواهد کرد. با توجه به تحریک سیستم عصبی پاراسمپاتیک، آزاد شدن اندورفین، سروتونین و دوپامین نیز ممکن است آغاز شود. این ها انتقال دهنده های عصبی هستند که شما را خوشحال می کنند و سطح پایین آن ها با افسردگی همراه است. هنگامی که وارد آب سرد می شوید، اندورفین به سرعت در بدن آزاد شده و شما را خوشحال می کند.
  • ریکاوری پس از ورزش را سریع‌تر کند- بر کسی پوشیده نیست که ورزشکاران از حمام یخ کمک می‌گیرند تا بدن خود را ریکاوری کنند و آن را بیشتر به چالش بکشند و بتوانند سخت‌تر و سریع‌تر تمرین کنند. افزایش سرعت ریکاوری به شما کمک می‌کند هرچه سریع‌تر برای جلسه‌های ورزشی بعدی آماده شوید و زمان زیادی هدر ندهید. به همین دلیل است که ورزشکاران حرفه‌ای و آن‌هایی که مسابقات زیادی دارند، همیشه از حمام یخ کمک می‌گیرند تا بدن خود را زودتر آماده کنند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد