بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

راهکار اینکه چگونه از دوست داشتن کسی دست بردارم (مطلب ارسالی)

چگونه از دوست داشتن کسی دست بردارم؟ سوالی است که بارها و بارها به سراغتان می‌آید وقتی به تازگی از یک رابطه خارج می‌شوید و با هجوم خاطرات گذشته و تصاویری که از آینده رابطه خود داشتید روبرو می‌شوید یا وقتی که لازم است رابطه‌ای که به شما آسیب می‌زند را ترک کنید. در ادامه مقاله قصد داریم به چند سوالی که برای پایان دادن به یک رابطه عاشقانه به سراغ شما می‌آید، پاسخ دهیم. 

 

راهکار اینکه چگونه از دوست داشتن کسی دست بردارم

باید از همین ابتدا شما بگوییم راهکار صددرصدی و واحدی وجود ندارد که آن را برای شما تجویز کنیم و بگوییم با انجام آن در ساعت هایی از روز قرار است از دوست داشتن کسی دست بردارید. یک سری عوامل وجود دارند که با فکر کردن و انجام دادن آن ها می‌توانید به خود برای گذر از این مرحله، کمک کنید.

پذیرش؛ نخستین گام برای دست برداشتن

اولین قدم در این راه پذیرفتن است. پذیرش اینکه شما در رابطه‌ای بودید و حالا به هر دلیلی دیگر نمی‌توانید ادامه دهید یا به آن رابطه برگردید. اولین عملکرد ذهن در این شرایط برای حفظ منطقه امن و غریزه بقا، انکار وضعیت موجود است.

شما باید با پذیرفتن اینکه همه چیز تمام شده است به مسیر زندگی خود ادامه دهید. گاهی به گذشته خود تکیه می‌کنید چون فکر می‌کنید آینده یک صفحه تیره و تار است که چیزی در آن مشخص نیست. ترس از آینده نامعلوم و اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی شما را در وضعیتی که هستید نگه‌ می‌دارد.

شناخت؛ جلوگیری کننده از ترس

ترس همیشه از عدم شناخت نشات می‌گیرد. ندانستن ترسناک است. انسان روز به روز بیشتر در علم و تکنولوژی پیشرفت می‌کند و ولعی سیری ناپذیر برای فهمیدن و دانستن دارد تا این ترس را خاموش کند.

پس برای خاموش کردن شعله های ترستان، زمانی را به شناختن خودتان اختصاص دهید. فکر کنید از یک رابطه عاشقانه چه انتظاراتی دارید. دوست دارید طرف مقابل شما چه ویژگی‌هایی داشته باشد. خود را در یک رابطه چگونه ارزیابی می‌کنید. توقعاتی که در رابطه قبلی شما برآورده نشده چه چیزهایی هستند. به تک تک این سوالات پاسخ دهید و خود را بشناسید تا فرد مورد نظر خود را درست انتخاب کنید.

زمان؛ حل‌کننده مشکلات

یک ضرب‌المثل قدیمی وجود دارد که می‌گوید: رم یک شبه ساخته نشد. این ضرب المثل نشان دهنده اهمیت زمان و برداشتن قدم‌های کوچک، اما پی‌درپی است. قرار نیست شما یک شبه از دوست داشتن کسی دست بردارید. یکی از مهمترین قدم هایی که باید بردارید، اجازه دادن به گذر زمان است.

بپذیرید که احساس شما تنها برای یک روز نبوده که حالا یک شبه از بین برود. از دست دادن یک رابطه مانند از دست دادن یک شخص، نیاز به سوگواری را درون شما بیدار می‌کند. اجازه بدهید اتفاق بیفتد. قرار است اذیت شوید، گریه کنید، یک چیزهایی رابطه قبلیتان را به شما یادآوری کنند و شما با همه این ها روبه‌رو شوید و در نهایت با گذشت زمان، دیگر این موضوع به همان شدت شما را آزار نخواهد داد. بگذارید این احساس رنج از بین برود و عادی شود.

یادآوری؛احساسی برای برگشت دوباره

قطعا در طی زمانی که می‌گذرد گاهی یاد گذشته خود با آن فرد می‌افتید یا حتی می‌خواهید دوباره به آن رابطه برگردید و همان احساس را تجربه کنید. در چنین شرایطی سعی کنید نه تنها روزهای زیبا و اتفاقات عاشقانه آن رابطه را به خود یادآوری کنید، بلکه چیزهای بدی که تجربه کردید و باعث شد آن رابطه را ترک کنید هم به یاد آورید و نگذارید چشم انداز اتفاقات زیبا شما را گول بزند. برای این کار لازم است هم خوبی ها و نکات مثبتی که از رابطه‌تان یاد گرفتید و هم نکات منفی که از آن درس گرفتید تا دیگر انجام ندهید را برای خود لیست کنید تا در شناخت انتظاراتتان هم به شما کمک کند.

مشاوره؛ تسکین‌دهنده درد

درکنار روش هایی که گفته شد و می‌توانند کمک کننده باشند، زمان هایی که با خود می‌پرسید”چگونه دوست داشتن را متوقف کنم؟” مراجعه به یک مشاور که بتواند شما را به طور حرفه‌ای در این مسیر هدایت کند، موثرترین گزینه خواهد بود. گاهی آنقدر در افکار و نشدن های خود غرق می‌شوید که خودتان نمی‌توانید به خود کمک کنید پس در اینجا نیاز به کسی دارید که دست شما را بگیرد و در مسیر درست قرار دهد. (مشاوره شکست عشقی)

چه می‌شود اگر دوست داشتن کسی را متوقف نکنم؟

یکی دیگر از سوال هایی که برایتان پیش خواهد آمد این است که اگر به دوست داشتن کسی را متوقف نکنم چه؟

پاسخ در اینجا کاملا روشن است. رها نکردن چیزی که باید آن را رها کنید شما را درون یک لوپ قرار می‌دهد که دور خود می‌چرخید و راه فراری از آن نخواهید داشت و هر بار بیشتر در آن واقعیتی که برای خود ساختید فرو می‌روید و نجات یافتن برایتان سخت تر خواهد شد.

اگر به موقع دوست داشتن را متوقف نکنید، موانع بیشتری سر راهتان قرار می‌گیرد که این جدایی را برایتان سخت تر خواهد کرد. اما باید یک جایی تصمیم خود را بگیرید و از جا بلند شوید و هرچه زودتر این کار را انجام دهید، رنج و عذاب کمتری در انتظارتان است.

چطور از وابستگی عاطفی رها شوم؟

حجم زیادی از نتوانستن ها از وابستگی به فرد متقابل است. در چنین شرایطی باید از روش جایگزین استفاده کنید. اجازه بدهید دوستان و خانواده‌تان جایگزینی برای شریک عاطفی شما باشند و در این مسیر به شما کمک کنند.

هر شخص در زندگی جایگاه خاص خود را دارد اما زمانی که یکی از این جایگاه ها خالی می‌شود افراد دیگر می‌توانند برای مدت زمان هرچند اندک ذهن شما را به جای دیگری پرت کنند. با دوستان خود وقت بگذرانید و معاشرت کنید. زمان های بیشتری را با خانواده سپری کنید و بگذارید با محبت و عشقی که به شما می‌دهند شما را از خلاء نجات دهند.

چگونه با وسوسه برگشتن به رابطه گذشته کنار بیایم؟

اولین مسئله‌ای که می‌تواند در این راه به شما کمک کند، فاصله گرفتن است. روزهایی سر می‌رسند که به شدت حال و هوای گذشته را می‌کنید و تمام چیزها را کنار می‌گذارید تا با آن فرد تماس بگیرید، اما این کار می‌تواند هرچه رشته کرده بودید پنبه کند. برای داشتن یک رابطه دوستانه با شریک رابطه قبلی خود باید صبر داشته باشید چون به محض قطع ارتباط عاشقانه، تلاش برای ایجاد رابطه دوستانه تنها به شما و روند بازیابی خودتان آسیب می‌زند و ضرر و زیان متوجه شما هستند.

اگر دوستان مشترکی دارید سعی کنید برای مدتی هرچند کوتاه ارتباط خود را کمرنگ کنید تا با رو در رو شدن های پیاپی، این روند دچار مشکل نشود.

چگونه دیگر به او فکر نکنم؟

همانطور که گفته شد، این موضوع قرار نیست یک شبه اتفاق بیفتد. قرار نیست ناگهان دست از دوست داشتن و فکر کردن به کسی بردارید. زمان حلال مشکلات است. ذهن و فکر خود را به چیزهای دیگری مشغول کنید. سعی کنید تنها نمانید. با دوستانتان تفریح کنید، فیلم ببینید، در مهمانی های خانوادگی شرکت کنید، به سفر بروید و از هر روشی استفاده کنید تا برای مدت زمانی فکرتان این موضوع منحرف شود.

با چه روشی احساس عشق را از بین ببرم؟

عشق حسی نیست که با اراده به‌وجود بیاید که حالا بتوانید خود آن را از بین ببرید. حس عشق گران‌بها‌ترین حسی است که یک انسان می‌تواند تجربه کند. تنها موجودی که در کره زمین توانایی عشق ورزیدن دارد، انسان است. بقیه موجودات برای تولید مثل و بقا اقدام به جفت گیری می‌کنند، اما این انسان است که از بین هزاران انسان دیگر تنها به یک شخص احساس عشق پیدا می‌کند.

این احساس یک موهبت الهی است که باید قدر آن را دانست. عشق می‌تواند تجربه‌ای در زندگی باشد که برای کمتر کسی اتفاق بیفتد. خود را برای عشق به شخصی اشتباه، سرزنش نکنید. این تقصیر شما نیست که در رابطه‌ای قرار گرفتید که به اندازه‌ای که خودتان عشق می‌ورزید آن را دریافت نمی‌کنید یا حتی آزار می‌بینید.

این را درک کنید و بپذیرید که آسیب زدن و آسیب دیدن طبیعی‌ است و تنها از آن درس بگیرید تا در آینده اشتباهاتتان را دوباره تکرار نکنید و این تجربه به شما کمک کند در آینده شخص مناسب تری برای خود انتخاب کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد